بازگشت به گذشته در نساجی 


بازگشت به گذشته در نساجی 

ساری - ایرنا- مدیریت تیم فوتبال نساجی مازندران پس از کش و قوس‌های فراوان و نقاط مبهم متعدد، امروز بار دیگر به مالکان سابق این تیم، یعنی فرهاد صنیعی‌فر و رضا حدادیان سپرده شد تا کادر مدیریتی این تیم در دو ماه اخیر بار دیگر تغییر کند. 

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال نساجی مازندران که تنها نماینده فوتبال شمال ایران در نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور است، همچنان در شرایطی خاص از نظر مدیریت به سر می‌برد و با برکناری اژدری از مالکیت این باشگاه به دلیل انجام نشدن تعهدات، به دوره قبلی مدیریت باز گشت.
امروز پنجشنبه غلامرضا بهروان رئیس هیأت فوتبال مازندران پس از این که اژدری برای چندمین بار پرداخت مبلغ مربوط به خرید باشگاه به صنیعی‌فر و حدادیان را به تعویق انداخت و انجام نداد، با توجه به این که پروانه مالکیت برای اژدری صادر نشده بود، با صدور نامه‌ای به صنیعی‌فر، خواستار بازگشت مدیریت قبلی به نساجی و انجام امور مدیریتی تیم در روزهای باقی مانده به لیگ برتر شد.
محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان امروز در مراسم افتتاحیه خانه تیراندازی شهر محمدیه استان قزوین زمان آغاز لیگ نوزدهم را ۲۳ مرداد اعلام کرد و این یعنی نساجی فقط ۱۳ روز تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر فرصت دارد.

طبق مصوبه جدید هیأت رئیسه سازمان لیگ، همه تیم‌ها باید ۱۰ روز پیش از آغاز رقابت‌ها، قرارداد حداقل ۱۴ بازیکن را به ثبت برسانند و امور اداری و دریافت کارت برای حضور در لیگ را انجام دهند. در غیر این صورت تیم به دو رده پایین‌تر سقوط خواهد کرد. با این حساب نساجی فقط ۳ روز فرصت دارد که مسائل مربوط به ثبت قراردادها را انجام دهد و در این شرایط با توجه به مبهم ماندن وضعیت مالکیت اژدری بر نساجی، یقیناً تنها راه مناسب بازگشت صنیعی‌فر و حدادیان به نساجی بود که انجام شد.
این گونه به نظر می‌رسد صنیعی‌فر نیز از این اتفاق چندان ناراضی نیست. او که تا پیش از دوم تیر و واگذاری مالکیت باشگاه به محمد اژدری بارها اعلام کرده بود حاضر است همراه با شریک خود در مالکیت نساجی، امتیاز این تیم را رایگان در اختیار هیأت فوتبال قرار دهد و از این تیم جدا شود، حالا بار دیگر به نساجی باز گشته ودلیل بازگشت خود را نیز در گفت‌وگویی با رادیو ورزش، پشتیبانی از زحمات چند ساله خود و دوستانش در نساجی و به نتیجه رساندن آن و همچنین رفع نگرانی هواداران اعلام کرد.
۳۹ روز بعد
صنیعی‌فر یک روز پس از واگذاری نساجی نامه‌ای احساسی به هواداران نساجی نوشته بود و انتقادهایی را نیز به مسئولان استان وارد کرده بود که به اعتقاد او در متن آن نامه در قبال نساجی فقط تماشاچی بودند. صنیعی‌فر در آن نامه نوشته بود که قطعاً باز هم برای حمایت از نساجی به ورزشگاه خواهد آمد و استادیوم وطنی همیشه یک جای خالی برای او دارد. اما کمتر کسی فکر می‌کرد که آن یک جای خالی همان صندلی مالکیت و مدیرعاملی نساجی باشد که فقط ۳۹ روز بعد بار دیگر صنیعی‌فر آن را در اختیار می‌گیرد.
اژدری که از ابتدای ورودش به نساجی حرف‌ و حدیث‌ها در مورد مبهم‌ بودن نوع مالکیت و منابع مالی او برای هزینه در نساجی متعدد بود، پس از چندین روز پرده‌نشینی، زمانی که تصویر چک‌های پاس نشده او بابت خرید نساجی در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد، لب به سخن گشود و خود را عاشق فوتبال معرفی کرد و تأکید کرد که اگر توان مالی لازم برای مدیریت نساجی را نداشت وارد این جریان نمی‌شد و با اعتبار چندین ساله خود بازی نمی‌کرد. دلیل اژدری برای پرداخت نکردن مبلغ خرید امتیاز باشگاه، وضعیت مبهم بدهی‌های این باشگاه بود. هرچند که صنیعی‌فر اعلام کرده در قرارداد توافق شده بود دیون باشگاه توسط مالک جدید پرداخت شود، اما تیم مدیریتی منصوب به اژدری و خود او شفاف نبودن وضعیت بدهی نساجی و در اختیار نبودن اسناد مالی باشگاه را دلیل به تعویق انداختن پرداخت مبلغ خرید امتیاز باشگاه عنوان کرده بودند. موضوعی که بالاخره باعث شد تا انتقال مالکیت انجام نشود و صنیعی‌فر و حدادیان بار دیگر به قائمشهر برگردند.
امیدوارهای بازگشت
بازگشت صنیعی‌فر و حدادیان به نساجی در این شرایط حساس و چند روز مانده به آغاز لیگ برتر قطعاً مزایایی برای نساجی دارد. آن ها با تمام جزئیات و حواشی مدیریتی و بدهی‌های این باشگاه آشنا هستند و جو قائمشهر و مازندران را نیز به خوبی می‌شناسند. بنابراین با توجه این که هنوز مالک قانونی باشگاه هستند می‌توانند به سرعت مسائل اداری باشگاه را انجام دهند. از سوی دیگر مالکان دوباره به نساجی بازگشته بهانه‌ای برای پرداخت نکردن بخشی از مبلغ قراردادها ندارند و باید برای تثبیت اتمسفر تیم مبالغی را بپردازند که احتمالاً برای اثبات شایستگی خود از این کار دریغ نخواهند کرد. هر چند که به ادعای تیم مدیریتی اژدری در یک ماه اخیر، نساجی از دوره صنیعی‌فر و حدادیان نیز بدهی‌های متعددی بابت لباس، هتل و اردوهای ورزشی و قراردادها داشت.
نساجی با مالکیت صنیعی‌فر به آرزوی ۲۴ ساله خود و حضور در سطح اول فوتبال کشور رسید. در میانه‌های راه نیز حدادیان همراه او شد و نساجی با وجود حاشیه‌های مدیریتی، عملکرد قابل قبولی در لیگ هیجدهم داشت. همین کارنامه موفق از این کادر مدیریتی پرحاشیه، در مقابل وضعیتی که اکنون بر نساجی حاکم شده است، هواداران را از بازگشت این دو مالک تا حدودی راضی نگه می‌دارد. موضوعی که در اظهارات برخی بازیکنان نساجی نیز دیده می‌شود. مجتبی ممشلی بازیکن نساجی پس از این جا به جایی مدیریتی عنوان کرد که امیدوار است با بازگشت حدادیان و صنیعی‌فر که روزهای خوبی در زمان حضورشان برای نساجی رقم خورد، حاشیه‌ها از نساجی دور شود و باز هم اتفاقات خوبی برای نساجی رخ دهد.
آن روی سکه
اما روی دیگر بازگشت صنیعی‌فر و حدادیان به نساجی دقیقا همان اظهارات این دو مالک پیش از جدا شدن مقطعی از نساجی است. زمان زیادی از نارضایتی‌های دو مالک نساجی نمی‌گذرد و جلساتی که با مسئولان استان برای حل مشکلات این تیم برگزار می‌شد و نتیجه‌ای هم در بر نداشت نیز از خاطر هواداران باشگاه نرفته است. بازگشت صنیعی‌فر و حدادیان به نساجی فعلا یک آرامبخش برای این تیم است و احتمالاً باز هم با توجه به شرایط پیشین باشگاه در زمان حضور این دو مالک و اختلاف نظرهایی که هر چند وقت یک بار حاشیه‌ساز می‌شد، وقوع حاشیه‌ها در این تیم دور از انتظار نیست. مگر این که در دوره جدید حضور این دو مالک، روند جدیدی در پیش گرفته شود.
صنیعی‌فر به خوبی می‌داند که شرایط مدیریتی استان برای حمایت از باشگاه در این ۳۹ روز تغییری نکرده و مهم‌تر این که این روزها فوتبال مازندران دو موضوع حاشیه‌ای دیگر نیز دارد که بخشی از توجه مسئولان باید به آن‌ها معطوف شود. یکی وضعیت مبهم و عجیب باشگاه خونه‌به‌خونه که در آستانه سقوط به دسته سوم قرار دارد و دیگری هم بحث انتقال تیم دسته دومی شهدای بابلسر به ساری که مورد انتقاد فوتبالدوستان بابلسر قرار گرفته است. با این حساب عملاً در استان تغییری به سود نساجی ایجاد نشده که مالکان سابقِ تازه بازگشته نساجی با امید به بهبود وضعیت از نظر حمایت‌ها دوباره حاضر به پذیرش مدیریت این تیم شوند.
بدهی‌های بی‌سرانجام
نکته دیگر در مورد نساجی و بازگشت مالکان این باشگاه، ادامه‌دار شدن ماجرای بدهی‌های نساجی است. با انتقال مالکیت نساجی این امید به وجود آمد که به استناد قانون مصوب هیأت رئیسه سازمان لیگ مبنی بر ممنوعیت انتقال امتیاز باشگاه‌های بدهکار، بالاخره پس از سال‌ها بدهی‌های دنباله‌دار نساجی پرداخت شود و تراز مالی این باشگاه از حالت منفی بیرون بیاید. اما با بازگشت صنیعی‌فر و حدادیان قطعا فعلا قرار به پرداخت بدهی‌ها نیست. ضمن این که رقم واقعی و نهایی بدهی‌های نساجی نیز همچنان مشخص نیست.
به هر حال نساجی در شرایطی که به گفته محمدرضا مهاجری سرمربی این تیم، امکان جدا شدن بازیکنان تازه جذب شده از باشگاه وجود داشت، با یک بازگشت مدیریتی فعلاً در مسیر بازگشت به وضعیت سفید قرار گرفته است. هر چند که تجربه نساجی نشان می‌دهد ممکن است این وضعیت سفید کامل رخ ندهد. ماجرای تعطیلات نیم‌فصل لیگ هیجدهم و سریال استعفاها در باشگاه، رفت و برگشت یک روزه جواد نکونام به نساجی، اعلام خستگی چندباره صنیعی‌فر از مالکیت و مدیریت تیم، اختلاف نظرهای مالکان در هفته‌های پایانی نیم‌فصل دوم لیگ هیجدهم، بلاتکلیفی چند هفته‌ای تیم پس از فصل گذشته، خداحافظی دو مالک باشگاه به مالک جدید و حالا هم بازگشت مالکان به نساجی که حاشیه‌ها همواره پشت درِ این باشگاه نشسته‌اند.

۹۹۲۷/۱۶۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس