خراسان شمالی سهم ناچیزی در تولید ناخالص ملی دارد


خراسان شمالی سهم ناچیزی در تولید ناخالص ملی دارد

بجنورد- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: این استان سهم ناچیزی در تولید ناخالص ملی دارد و ضروری است برای جبران این نقیصه، سرمایه گذاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت این استان افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، رضا فیروزه روز پنجشنبه در آئین تقدیر از فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت این استان اظهار داشت: استان ما تنها ۴ دهم درصد از تولید ناخالص ملی را بر عهده دارد که این امر به دلیل نبود زیرساخت های لازم از جمله در بخش حمل و نقل ریلی است.

به گزارش ایرنا بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی سازمان های کشوری استان خراسان شمالی در تولید ناخالص داخلی رتبه ۳۰ کشور را دارد.

فیروزه با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهوری به استان اظهار داشت: در این سفر ۹ تفاهم نامه در زمینه صنعت، معدن و تجارت منعقد شد که مهم ترین آن با ایمیدرو بود که ۱۳ بند دارد و ارزش آن ۳۷۰ میلیون دلار و پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

وی تفاهم با مرکز ملی فرش را از دیگر ره آوردهای سفر رئیس جمهوری به استان عنوان کرد و افزود: در تفاهم منعقد شده با مرکز ملی فرش ایران، اعتبار مورد نیاز برای بیمه تمام قالیبافان استان تامین می شود و همچنین برای راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش در مرکز استان اقدام می شود.

فیروزه گفت: در این استان ۳۱۶ واحد صنعتی وجود دارد که از مجموع این تعداد ۱۹۸ واحد فعال، ۳۹ غیرفعال و ۷۸ واحد نیمه فعال است.

وی گفت همچنین ۲۴۰ معدن در استان خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد ۱۱۱ واحد فعال، ۷۶ واحد غیرفعال و مابقی نیمه فعال هستند.

خراسان شمالی سهم ناچیزی در تولید ناخالص ملی دارد دکتر ولی الله حیاتی

صنعتگر خط شکن عرصه جنگ اقتصادی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: صنعتگران پیشقراولان جنگ اقتصادی هستند، هم اکنون مسائل و مشکلات این قشر باید برطرف شود تا آنان بتوانند در این شرایط کار کنند.

ولی الله حیاتی افزود: هم اکنون شرایط کشور با گذشته متفاوت شده است و طراحان جنگ اقتصادی با تمام قوا در برابر ما ایستاده اند و ما باید با همدلی و وحدت در مقابل آنان مقاومت کنیم.

وی بر آسان سازی روند تولید و سرمایه گذاری در استان تاکید و اظهار داشت: هم اکنون با تسهیل گری می توانیم بخشی از مشکلات را از پیش پای قشر تولید کننده برداریم تا کسب و کار و تولید رونق گیرد.

وی افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان افزون بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تفاهم نامه داشته ایم که بسیار کمک کننده خواهد بود.

در این آیین از ۸ تن از فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تقدیر شد.

۳۰۰۷/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)