اعتماد به شوراهای اسلامی سرمایه عمومی را ارتقا می‌دهد


اعتماد به شوراهای اسلامی سرمایه عمومی را ارتقا می‌دهد

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت جایگاه شورا در جامعه گفت: اعتماد به شوراهای اسلامی سرمایه‌های عمومی را ارتقا می‌دهد.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی شهریاری عصر روز پنج‌شنبه در پانزدهمین جلسه شورای عالی استان، با اشاره به اهمیت جایگاه شوراها در محیط‌های تصمیم گیری و افزایش اعتماد عمومیدر جامعه افزود: بدون شک با اعتماد به شوراهای اسلامی می‌توان برای حل مشکلات مردم بهتر تصمیم‌گیری کرد.
وی افزود: با این اعتماد سرمایه‌های عمومی در جامعه افزایش پیدا میکند.
وی همچنین بر تقویت جایگاه شوراها تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان در راستای تقویت جایگاه شوراها و ارتقای توانمندی‌های آنان باید کمک کرده و مشارکت لازم را داشته باشند.
وی تداوم روند آموزش‌های شغلی در حوزه‌های مختلف توسط اعضای شوراهای استان را مهم عنوان کرد و گفت: دفتر اموری شهری و شوراهای استانداری اجرای برنامه جامع آموزشی را باید برای اعضای شوراها برنامه‌ریزی کند.
شهریاری در ادامه با اشاره به تدوین طرح برنامه آمایش استان توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اظهار داشت: با عنایت به اهمیت این برنامه در توسعه استان، اعضای شوراهای اسلامی می‌توانند نکته نظرات خود را در روند تدوین این برنامه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ارایه دهند.
در این جلسه اعضای شورای عالی اسلامی استان نیز نکته نظرات خود را در خصوص مسایل و مشکلات شهرستان‌های خود ارائه کردند.

شورای عالی استان‌ها جزو شوراهای فرادستی است که قانون اساسی اهمیت ویژه‌ای به آن در کنار نهادهای شورایی دیگر داده است.

شورای عالی استان‌ها با اختیاراتی همچون امکان ارسال طرح و لایحه به مجلس و دولت جایگاه تاثیرگذاری در قانون کشور دارد و به عنوان دومین پارلمان کشور پس از مجلس شناخته میشود؛ اما متاسفانه ظرف ۱۸ سال گذشته که از عمر شورای عالی استان‌ها می‌گذرد هیچ یک از ظرفیت‌های شورای عالی به درستی مورد استفاده قرار نگرفته است،
۹‪۹۱۸/۶۱۸۵/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان