اصناف در خاکریز نخست مقابله اقتصادی با دشمنان قرار دارند


اصناف در خاکریز نخست مقابله اقتصادی با دشمنان قرار دارند

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اصناف و فعالان این حوزه در خاکریز نخست اقتصادی مقابله با دشمنان کشور قرار دارند و نقشه‌های دشمنان را برهم می‌زنند.

محمدمهدی شهریاری عصر روز پنج‌شنبه در نشست با نمایندگان اصناف و اتحادیه‌های مرکز استان افزود: مسوولان و مدیران باید برای حل مشکلات موجود تلاش کنند و به درستی و با برنامه‌ریزی عمل کنند.
وی اضافه کرد: با حل این مشکلات سرمایه‌ اجتماعی در سطح جامعه ارتقا می‌یابد و وحدت و همبستگی ملت ایران را تقویت می کند.

وی بیان کرد: در شرایطی که دشمنان با فشارهای اقتصادی قصد دارند ما را از مواضع اصولی خودمان عقب برانند، حفظ اتحاد و همبستگی از سوی اقشار مختلف مردمی ضروری است.
وی اظهار داشت: با اتحاد مردمی می‌توان به سمت ثبات سیاسی و اقتصادی در کشور حرکت کرد و این امر وظیفه همگانی است.
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم پیگیری مشکلات اصناف استان، گفت: مسئله حمل کالا از بازارچه‌های مرزی به سمت مرکز استان نیز مورد پیگیری است و نتایج آن مشخص می‌شود.
شهریاری تاکید کرد: جلسه‌ای با مدیرکل امور مالیاتی استان برگزار می‌شود تا مشکلات مالیاتی اصناف بررسی و حل شود.
سرپرست سازمان صنعت و معدن و تجارت آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: سه درصد از واحدهای صنفی کشور در این استان قرار دارد و حدود هزار واحد دارای پروانه در این استان فعالیت می‌کند.

محمد دهقان افزود: ۲۰ هزار واحد از اصناف فعال در بخش تولیدی، ۵۰ هزار واحد در بخش توزیعی، ۱۴ هزار واحد در بخش خدماتی و ۱۹ هزار واحد نیز در بخش خدماتی فنی فعالیت می‌کنند.

وی اعلام کرد: ۲۵۰ هزار نفر در بخش‌های مختلف صنفی استان فعالیت دارند و صاحب اشتغال هستند.

وی اضافه کرد: این تعداد واحد پروانه‌دار در قالب ۱۷ اتاق اصناف و ۲۳۵ اتحادیه صنفی فعالیت می‌کنند و از ابتدای امسال ۱۹ انتخابات در اتحادیه‌های صنفی آذربایجان‌غربی برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت کسب و کارهای مجازی در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ۹۰۵ واحد دارای نماد در این استان وجود دارد و هشت شرکت بازاریابی کشوری در این استان نمایندگی دارند.

وی با بیان اینکه ۲۳ مجتمع صنفی در آذربایجان‌غربی فعال است، ادامه داد: ۲ هزار و ۳۴۶ واحد صنفی در این مجتمع‌ها فعالیت می‌کند.

سرپرست سازمان صنعت و معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طرح راه‌اندازی ۱۹ مجتمع صنفی جدید نیز در این استان در دست مطالعه و ۱۹ واحد صنفی در حال احداث است که با راه‌اندازی آن‌ها بیش از ۱۰ هزار واحد صنفی جدید راه‌اندازی می‌شود.

دهقان با اشاره به پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی به واحدهای صنفی افزود: ۲۶۱ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۵۰ واحد صنفی متقاضی طی یک سال گذشته پرداخت شده است.

وی بیان کرد: همچنین طی یکسال گذشته برای ۴۲۶ هزار نفر ساعت آموزش‌های مقدماتی و تخصصی صدور پروانه کسب برگزار شده است؛ همچنین در این مدت اصناف آذربایجان‌غربی ۱۴۸ نمایشگاه عرضه کالا و اقلام مختلف را برگزار کردند.

در ادامه این جلسه نمایندگان اصناف مختلف به بیان نظرها و انتقادهای خود پرداختند و رسیدگی به مشکلات مالیاتی، گمرکی، مدیریتی و تعاملات مدیران در سطح شهرستان‌های مختلف را خواستار شدند.

۹۹۱۸/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس