پزشکیان: مقصر دانستن دولت در برابر مشکلات ناجوانمردانه است


پزشکیان: مقصر دانستن دولت در برابر مشکلات ناجوانمردانه است

تبریز - ایرنا - نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات کنونی کشور زائیده تحریم هاست، گفت: مقصر دانستن دولت در ارتباط با این مشکلات ناجوانمردانه است.

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی با حضور رئیس جمهوری افزود: مشکلات کنونی جامعه را دشمنان برای ما ایجاد کرده اند و دولت در آن نقشی ندارد.

وی با اشاره به الگوی حکومتی حضرت علی (ع) و نامه ایشان به مالک اشتر، اظهار داشت: اگر بتوانیم الگوی حکومتی ایشان را برای تعیین استاندار اجرا کنیم توان و شکوفایی استان ها خیلی بالا می رود و استاندار اختیارات تعیین قاضی القضات، رئیس لشکر و سایر منصب ها را بر عهده می گیرد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چنین اتفاقی در ساختار حکومتی کشور رخ دهد استان ها با جهش بالایی مواجه می شوند و در چنین حکومتی سیاست ها از بالا روشن می شود و مسئولان رده پائین براساس آن سیاست تصمیم گرفته و آن ها را اجرا می کنند.

پزشکیان، تغییر ساختار حکومتی را راهگشا دانست و ادامه داد: در این ساختار حکومتی، اختیارات از بالا واگذار می شود و پاسخگویی و مسئولیت از آنان خواسته می شود و در این وضعیت دیگر مشکلات به دولت ربط داده نمی شود.

وی از دولت خواست بجای شروع چندین پروژه در استان ۲ یا ۳ طرح شروع و تمام شود تا بتوان با تزریق اعتبارهای لازم آن ها را در سریع ترین زمان ممکن به بهره برداری رساند.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه آهن میانه - تبریز ۲۰ کیلومتر مانده که به تبریز برسد، گفت: تکمیل این پروژه نیاز به تخصیص اعتبار لازم دارد تا بعد از ۲۰ سال به بهره برداری برسد و مردم از مزایای آن بهره مند شوند.

پزشکیان همچنین با اشاره به طرح آبرسانی از زاب به ارس، افزود: مدیریت آب در منطقه نیاز اساسی است به طوری که ۴ کیلومتر برای تونل‌ کشی زاب لازم است تا این طرح تمام شود و اتمام این طرح نیاز به همت و توجه ویژه دولت دارد.

وی گفت: اگر دولت اعتبار مورد نیاز این طرح ها را تخصیص دهد هم قطار می تواند به تبریز برسد و هم آب به ارس می رسد.

رییس جمهوری صبح امروز برای انجام سفری یکروزه وارد تبریز شد.

۸۰۲۳/۳۰۷۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!