سیاست دولت در یزد تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی است


سیاست دولت در یزد تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی است

یزد - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با تاکید بر اینکه سیاست کلی دولت تدبیر و امید، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی قابل بهره‌برداری سال‌1398 است، گفت: انتظار می‌رود در دهه فجر امسال، طرح‌های خوبی در استان و خصوصا شهرستان اردکان به بهره‌برداری برسد.

سید مجتبی حسینی پور روز پنجشنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی اردکان بدون اشاره به تعداد طرح‌های نیمه تمام استان خصوصا پروژه های بالای ۶۰ درصد و نیز قابل واگذاری به بخش خصوصی افزود: از محل اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، بودجه دستگاه‌های اجرایی برای فعالیت‌های عمرانی توزیع شده است.

وی با اشاره به این‌که در توزیع اعتبار، الزامات قانونی‌ وجود دارد؛ بر لزوم صرفه‌جویی دستگاه‌ها در بسیاری از عرصه‌ها تأکید کرد و یادآور شد: باید استفاده حداکثری از منابع محدود مالی موجود صورت پذیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در ادامه پیگیری استفاده از ظرفیت‌های قانونی در حوزه اعتبار نظیر تبصره ۱۸ و ۱۹ را برای ارتقای معیشت عمومی و جلب مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها توسط دستگاه‌های مختلف خواستار شد و گفت: توسعه زیرساخت‌هایی که منجر به رونق تولید می‌شود مورد توجه خاص قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه اردکان گفت: با تأکید خاص فرمانداری، پروژه‌های حوزه آموزش‌ و پرورش و ورزش‌ و جوانان با حساسیت و نگاه ویژه‌ای در بودجه امسال شهرستان قرار دارد.

همچنین فرماندار اردکان با بیان گزارشی از وضعیت اقتصادی و اعتبار عمرانی گفت: باید برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

بهروز شهابی زاد افزود: مدیران باید در جذب اعتبار همت بلند داشته باشند تا در شرایط بحرانی بودجه ، با مشکل مضاعف بازگشت اعتبار مواجه نشویم.

وی با اشاره به این‌که مجموع اعتبار سال‌جاری با توجه به وسعت و جمعیت شهرستان ناکافی است؛ از پیگیری برای جذب اعتبارات ملی، بخش خصوصی و... خبر داد.

فرماندار اردکان به تخصیص بودجه سال جاری و نیز مبلغی که تاکنون به شهرستان ابلاغ شده است نکرد.

اردکان یکی از مناطق پیشگام ایجاد واحدهای مختلف صنعتی و معدنی استان یزد است که مرکز این شهرستان ۹۸ هزار نفری در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴/ ۲۰۴۷/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی