40 تا 50 کیلومتر راه روستایی قزوین سالانه بهسازی و روکش می شود


40 تا 50 کیلومتر راه روستایی قزوین سالانه بهسازی و روکش می شود

قزوین - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی قزوین با بیان اینکه تا کنون 2 هزار و 610 کیلومتر از راههای روستایی استان آسفالت شده است، گفت: 40 تا 50 کیلومتر راه روستایی استان سالانه بهسازی و روکش می شود.

مسعود حق لطفی روز پنجشنبه در نشست شورای معاونین و روسای ادارات راه و شهرسازی استان افزود: پنج هزار کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که سه هزار کیلومتر آن در روستاهای بالای ۲۰ خانوار قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان قزوین یکی از شاه راه های مهم کشور است و روزانه به طور متوسط یک میلیون تردد درآن انجام می شود، اظهار داشت : از حدود ۳۰۰ کیلومتر راه های اصلی استان بخش قابل توجهی تبدیل به بزرگراه شده اند و حدود ۷۰ کیلومتر باقی مانده هم تا سال ۱۴۰۰ انجام می شود که در این صورت همه راه های اصلی چهار خطه خواهند شد.

حق لطفی اضافه کرد: همچنین ۴۰۰ کیلومتر جاده در برنامه اجرایی قرار دارد که به طور متوسط سالانه ۵۰ تا ۹۰ کیلومتر بهسازی و روکش انجام می شود.

دبیر شورای مسکن استان در مورد موضوع مسکن مهر نیز گفت: در مجموع در استان قزوین ۵۵ هزار واحد مسکن مهر داریم که حدود ۸ درصد از این واحدها باقی مانده و این تعداد نیز تا آخر سال به اتمام می رسد.

وی افزود: ۴۲۵ واحد هم در مذاکره با کمیته امداد به نیازمندان و مددجویان تحویل گردید که از این تعداد حدود ۷۰ زنان سرپرست خانوار هستند.

حق لطفی با اشاره به برنامه پژوهشی مشاور مسکن گفت: برای اجرای بهتر و اثرگذارتر برنامه اقدام ملی مسکن نیز اطلاعات و آمار وضعیت مسکن در نقاط شهری استخراج شده و در حال تجزیه و تحلیل جهت برنامه ریزی است.

۶۰۱۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه