کتاب قصه های محلی زنجان برای کودکان منتشر شد


کتاب قصه های محلی زنجان برای کودکان منتشر شد

زنجان - ایرنا - کتاب قصه های محلی زنجان که از سال 95 تا کنون سه جلد آن منتشر شده با هدف توسعه فرهنگ قصه گویی، حفظ و نگهداشت ادبیات شفاهی و قصه‌های شیرین و عبرت آموز محلی برای کودکان و نوجوانان گردآوری و چاپ شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با نظر هیات داوران و صاحب نظران فرهنگ و هنراستان، کتاب برگزیده قصه های محلی زنجان تالیف کانون پرورش فکری از میان کتاب های منتشر شده در موضوع فرهنگ زنجان به عنوان برترین اثر شناخته شده است.

محمدنقی صالحی افزود: بی تردید دنیای قصه و قصه گویی دنیای هیجان و تجرب بوده و یکی از فرصت های مناسبی است که می تواند یک واسطه آموزشی و تربیتی تاثیر گذار باشد که قدرت فکر، تخیل و مهارت های شنیداری و گفتاری کودکان و نوجوانان را تقویت کند.

این مسئول اظهار امیدواری کرد که برای حفظ میراث فرهنگی اصیل بومی و محلی که سینه به سینه و نسل به نسل از گذشتگان به ما رسیده تلاش کنیم و نگذاریم به فراموشی سپرده شوند.

صالحی افزود: طبق برنامه ریزیها تلاش می شود کتابهایی با محتوای مناسب و با توسعه فرهنگ این استان به گروههای هدف ارائه شود.

به گفته وی، در سهسال گذشته مراکز کانون پرورش فکری از ۲۰ به ۲۹ مرکز رسیده که این موضوع نشان دهنده فعالیت‌های بی وقفه برای خدمات رسانی به گروه های هدف در راستای شکوفایی استعدادهای آنان است.

وی یادآور شد: این کتاب در ۲۳۹ صفحه با ۲۴ قصه به زبان ترکی و فارسی برای گروه سنی "د" و "ه" توسط کانون پرورش فکری استان گردآوری و چاپ شده است.

هم اکنون ۲۹ مرکز این کانون شامل ۱۷ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، ۱۱ کتابخانه سیار شهری و روستایی و یک کتابخانه پستی فعالیت می کند و طی سال گذشته ۳۰ هزار نفر از کودکان و نوجوانان زنجانی تحت پوشش برنامه‌های اوقات فراغت قرار گرفتند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا