مطبوعات ترکیه پنجشنبه اول اوت 2019


قویترین ارتش های جهان در سال 2019 اعلام شد

روزنامه صباح " قویترین ارتش های جهان در سال 2019 اعلام شد " قویترین ارتش های جهان در ربع دوم سال 2019 از سوی Global Fire Power که داده های نیروی نظامی بین المللی را جمع آوری می کند، اعلام گردید. براین اساس، ارتش ترکیه در لیست رده بندی قویترین ارتش های جهان یکی از کشورهای رده های نخست می باشد. عنص مهمی که جایگاه ترکیه در لیست را مشخص می کند، استفاده بهینه از تکنولوژی در عملیاتها می باشد.

روزنامه استار در گزارشی با عنوان راه ابریشم با شبکه خط آهن در خلیج به دریا راه یافت " می نویسد، بندر دی وی ورلد در خلیج ازمیت با یک خط آهن 1 کیلومتری توسط خط قارص – تفلیس – بام به دریای خزر و از آنجا نیز به چین متصل شد. جاهد تورهان وزیر ترابری و زیر ساخت ترکیه اظهار داشت، این خدمت از نظر بخش خصوصی برای کشورمان یک اولین می باشد.

روزنامه ینی شفق طی گزارشی با عنوان " پل چاناک قلعه 1915 بزرگترین پل جهان خواهد شد " می نویسد، کارخانه فولاد و آهن کارابوک اعلام داشت، پل چاناک قلعه 1915 با اتمام امور ساخت، عنوان بزرگترین پل معلق جهان با دهانه ورود میانی را بدست آورده و با رنگها، فیگورها و دیگر ویژگیها " پل سمبلها " خواهد شد. تولید ساختارهای پشتیبانی این پل آغاز شده است.

" حقوق فضایی در ترکیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت" عنوان گزارشی ست که روزنامه ینی شفق در شماره امروز خود بچاپ رسانده است.

براساس این گزارش، ترکیه که فعالیتهای خود در زمینه تحقیقات فضایی را فشرده تر ساخته است، در روزهای 23 ا الی 26 ام سپتامبر در زمینه حقوق فضایی از یک کنفرانس بین المللی میزبانی خواهد کرد.

و روزنامه حریت در گزارشی با عنوان " 4 امین دریم لاینر آمد و دو فروند آن در آشیانه منتظر است " می نویسد، شرکت هواپیمایی ترکیه 4 امین هواپیمای بوئینگ 787 دریم لاینر را تحویل گرفت. دریم لاینرهای جدید بعنوان 341 امین هواپیما وارد کادر هواپیماهای این شرکت شد. یحیی اوستون مشاور مطبوعاتی شرکت هواپیمایی ترکیه طی سخنانی در مراسم تحویل هواپیماها در سیاتل اظهار داشت، بعنوان شرکت هواپیمایی که صاحب جوانترین ناوگان جهان می باشد، به توسعه ادامه می دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی؛ تولید وطنی افغانستان با بُشکه!