خط انتقال پساب شهرک‌های صنعتی ارومیه به بهره‌برداری رسید


خط انتقال پساب شهرک‌های صنعتی ارومیه به بهره‌برداری رسید

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: مراحل اجرایی طرح‌های خط انتقال پساب شهرک‌های صنعتی شماره یک و 2 ارومیه به تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرک‌ها به بهره‌برداری رسید.

علی عبدلی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خط انتقال پساب شهرک صنعتی شماره ۲ ارومیه به سمت فاز توسعه شهرک صنعتی از طریق خط لوله پلی اتیلن به طول ۲ هزار و ۱۰۰ متر با استفاده از ۲ دستگاه الکتروپمپ لجن‌کش مستقر در ایستگاه پمپاژ انجام شد؛ عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۹۶ آغاز شده بود و امسال به پایان رسید.

وی بیان کرد: با اجرای این پروژه کلیه پساب‌های واحدهای مستقر در شهرک صنعتی شماره ۲ ارومیه به تصفیه‌خانه منتقل و پس از تصفیه و استانداردسازی به محیط تخلیه می‌شود.

وی اظهار داشت: خط انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره یک ارومیه نیز به طول تقریبی یک‌هزار و ۸۰۰ متر از طریق لوله‌های پلی‌اتیلن کار و گیت در سال جاری به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: هشت تصفیه‌خانه فاضلاب در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی این استان فعال بوده و طراحی و ساخت ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب دیگر نیز در دست اجراست.‌

وی افزود: این تصفیه‌خانه‌ها در شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های سلماس، خوی، مهاباد، میاندوآب، شاهین‌دژ، ماکو و ۲ مورد در ارومیه قرار دارد.

عامل اصلی در ایجاد این بوی نامطبوع، مانده آب ناشی از فاضلاب‌های شهری ارومیه، شهرک‌های صنعتی و روستاهای بالادستی است؛ در کنار میانگذر شهید کلانتری ارومیه نهر آبی است که از فرادست تصفیه‌خانه شهری ارومیه منشعب و فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ و یک به همراه روستاهای مجاور آن به این نهار سرریز و بعد از مخلوط شدن به دریاچه ارومیه وارد می‌شود.

فاضلاب شهرک صنعتی که در سمت چپ میانگذر قرار دارد، بدون انجام هرنوع عملیات تصفیه‌ای زهکشی می‌شود و به دلیل شیب کم زهکشی باعث مانده آب و بودار شدن آن می‌شود، هرچند در برخی اظهار نظرها بوی بد این کنارگذر به فاضلاب شهری ارومیه ارتباط داده می‌شود اما در اصل مسیر فاضلاب شهری ارومیه از این ناحیه نیست و به دلیل عدم لوله‌گذاری برای هدایت فاضلاب شهرک‌های صنعتی از زیر پل، این مشکل به وجود آمده است.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به شمار می‌رود.

۹۹۱۸/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!