پیشرفت فیزیکی راه آهن اردبیل به 56 درصد رسید


پیشرفت فیزیکی راه آهن اردبیل به 56 درصد رسید

اردبیل-ایرنا- استاندار اردبیل گفت که با حمایت و تامین فاینانس داخلی بانک ملی به میزان هفت هزار و 500 میلیارد ریال عملیات راه آهن اردبیل شتاب گرفته و پیشرفت فیزیکی آن از 43 درصد به 56 درصد رسیده است

اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های کشو در اردبیل افزود:بپش بینی شده طرح راه آهن اردبیل سال ۹۹ به بهره برداری برسد و در کنار آن هم اتصال آن به پارس آباد و جهموری آذربایجان مورد پیگیری است .

وی ادامه داد: برای پایاب سد گیوی هم بانک سپه و کشاورزی بر اساس ماده ۵۶ در تامین فاینانس داخلی اعلام آمادگی کرده و مقرر است ۲ هزا و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه اختصاص داده شود.

استاندار اردبیل گفت: برای فاضلاب شهر اردبیل و نمین بانک مسکن و ملت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می‌کند

وی افزود: برای پایاب سد سبلان هم بانک توسعه نعاون ۶۰۰ میلیاردر یال سرمایه گذاری می کند و پیش بینی شده تا ۲ سال اینده به بهره برداری برسد.

بهنامجو احداث گلخانه در استان را یادآور شد و گفت: بانک کشاورزی هم در این طرح به میزان ۲ هزار میلیار ریال سرمایه گذاری می کند.

وی تاکید کرد که بانک‌های عامل همانگونه که در این زمینه‌ها خوب عمل کرده اند در خروج طرح‌های راکد استان هم از رکود اهتمام جدی داشته باشند چرا که مطالبه اصلی مردم این استان اشتغال‌زایی و رونق تولید است.

وی درباره حمایت بانک‌ها از واحدهای تولیدی و صنعتی در پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش افزود: بانک ملی سه هزار میلیار ریال ف بانک تعاون ۲هزار میلیار ریال ، بانک صادرات ۴هزار میلیارد ریال و صندوق توسعه تعاون هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش را در سال های اخیر تقبل کردند.

او آبرسانی به هزار روستای استان را ضرروی دانست و افزود: هزار روستای استان اردبیل با کمبود آب مواجه هستند که دولت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تامین می کند و پیش بینی شده تا ۲ سال آینده طرح آبرسانی به روستا های محروم از آب تکمیل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان