راه اندازی بخش موقوفه بیمارستان امام حسین(ع) ملایر


راه اندازی بخش موقوفه بیمارستان امام حسین(ع) ملایر

همدان _ ایرنا_ بخش درمانی 25 تختخوابی موقوفه بیمارستان امام حسین(ع) ملایر روز پنجشنبه با حضور معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی راه اندازی شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در این آئین گفت: برای نوسازی، بازسازی و تجهیز این بخش درمانی ۱۵ میلیارد ریال از محل موقوفه شادروان سیف الدوله هزینه شده است.

پژمان جعفری با بیان اینکه از سوی بیمارستان هنوز مورد استفاده این بخش مشخص نشده است افزود: ۶ ماه تجهیز و بارسازی این بخش زمان برد و برای ارائه بهترین خدمات بیشتر به بیماران مهیا شد.

وی گفت: در این بخش تمامی استانداردهای لازم برای یک بیمار که نیاز به بستری دارد، رعایت شده و تجهیزاتی همچون صندلی، تختخواب همراه بیمار، تلویزیون، یخچال، پرده های آنتی باکتریال، سرویس های بهداشتی مجزا و اتاق دارو با بهترین امکانات ایجاد شده است.

جعفری ادامه داد: از سال گذشته تاکنون ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل موقوفه سیف الدوله در حوزه درمانی بیمارستان امام حسین (ع) شامل خرید چهار دستگاه دیالیز، ست کامل جراحی فک و صورت و کمک به ساخت اورژانس هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر ادامه داد: افزون بر این چهار میلیارد ریال نیز برای درمان ۶۰۰ بیمار هزینه شد.

راه اندازی بخش موقوفه بیمارستان امام حسین(ع) ملایر


جعفری با بیان اینکه بخش درمان یکی از نیت های مهم واقف بزرگ ملایری شادروان سیف الدوله است ابراز امیدواری کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در صدور مجوزها به ما کمک کند تا بتوانیم به ویژه در حوزه کمک درمانی، احداث بیمارستان یا تجهیزات بیمارستانی اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی اجرای طرح های عمرانی را از دیگر اولویت ها در راستای اجرای نیت واقف برشمرد و یادآور شد: طرح تجاری و مسکونی میدان جهاد نیز با زیربنای پنج هزار مترمربع در هفته دولت آماده بهره برداری است که ۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شد و شامل ۲۰ واحد مسکونی، پنج باب تجاری و یک فروشگاه است.

بر اساس گزارش های منتشر شده ۶۳.۵ درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است.

تاکنون از محل نیت واقف بزرگ ملایری شادروان سیف الدوله برای کمک به بخش درمان، بیماران نیازمند، نوسازی و تجهیز بخش های مختلف و خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان امام حسین(ع) بیش از ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
بیمارستان امام حسین(ع) ملایر ۱۶۵ تخت فعال دارد و به عنوان مرکز ترومای جنوب استان همدان در حال فعالیت و ارایه خدمات است.
۷۵۲۸/۲۰۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06