تسهیلات ساخت بافت های فرسوده در کرمان اعلام شد


تسهیلات ساخت بافت های فرسوده در کرمان اعلام شد

کرمان - ایرنا - بنا به گفته استاندار کرمان در بافت های فرسوده میانی و سکونتگاه های غیر رسمی شهرها، 50 میلیون تومان وام با نرخ 9 درصد توسط بانک مسکن و با معرفی اداره کل راه و شهرسازی برای احداث واحدهای مسکونی به متقاضیان داده می شود.

به گزارش ایرنا، محمد جواد فدایی روز پنجشنبه در حاشیه نشست مدیران استان پیرامون بازآفرینی شهری و حاشیه نشینی افزود: در بحث بازآفرینی شهری و حاشیه نشینی به عنوان یکی از حوزه های مورد تأکید در دولت تدبیر و امید، ارتقای شاخص های اقتصادی و اجتماعی گروه های ساکن در بافت های فرسوده، بافت تاریخی، پهنه های شهری دارای پیشینه صنعتی، پهنه های شهری دارای پیشینه روستایی و سکونتگاه های غیر رسمی به نحوی مدنظر است که وضعیت این افراد را به میانگین شهری ارتقا دهد.
وی با اشاره به تسهیلات دولت برای ساخت مسکن در قالب طرح های بازآفرینی شهری تصریح کرد: در بافت های فرسوده میانی شهرها و سکونتگاه های غیر رسمی شهرها، مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام با نرخ ۹ درصد توسط بانک مسکن با معرفی اداره کل راه و شهرسازی برای احداث واحدهای مسکونی به متقاضیان داده می شود.
استاندار کرمان ادامه داد: چنانچه این واحدها توسط انبوه سازانی با استفاده از فناوری های نوین ساختمانی و معیارهای صرفه جویی ساخته شوند؛ مبلغ ۵۰ میلیون تسهیلات دیگر نیز با نرخ بهره ۱۸ درصد به ازای هر واحد داده می شود.

وی با اشاره به اهمیت حل مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد اظهار داشت: به دنبال اجرای طرح های مختلف برای حل مشکل مددجویانی هستیم که به لحاظ اقتصادی در وضعیت بسیار نامناسبی هستند و طبق توافق با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنا داریم در مرحله اول ۵۰ واحد مسکونی در شهرک صنعتی با هزینه ۱۰۰ میلیون تومان و به صورت ۶۰ میلیون تومان بلاعوض و وام ۴۰ میلیونی در قالب اقساط ۱۰ ساله احداث کنیم.

۷۴۳۷ / ۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)