تحریم های آمریکا علیه ایران خلاف قانون و اقدامی غیراخلاقی است


تحریم های آمریکا علیه ایران خلاف قانون و اقدامی غیراخلاقی است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین در دیدار با فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران گفت: تحریم های آمریکا علیه کشور ما خلاف قوانین و مقررات بین المللی بوده و اقدامی غیراخلاقی به شمار می رود.

عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در این دیدار با اشاره به نقض قوانین و مقررات بین المللی توسط آمریکا، اظهار داشت: دنیا امروز یک آقا و سرور ندارد و همه کشورها باید بتوانند از ظرفیت های یکدیگر بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: استان قزوین با برخورداری از ظرفیت های غنی در زمینه های صنعت، فرهنگ و هنر، دانشگاه و گردشگری در زمینه توسعه روابط با کشورهای اروپایی آمادگی لازم را دارد.

استاندار قزوین گفت: از تلاش ها و پیگیری های دولت فرانسه در زمینه حفظ برجام باید قدردانی کرد اما باید توجه داشت که کشورهای اروپایی نیز باید به تعهدات خود در این معاهده عمل کنند.

زاهدی در ادامه به معرفی توانمندی های این استان در زمینه های مختلف پرداخت و گفت: قزوین از استان های پیشگام ایران در حوزه صنعت به شمار می رود و نخستین شهر صنعتی کشور به نام البرز در این استان واقع شده است.

وی، موقعیت قزوین را از لحاظ جغرافیایی استراتژیک دانست و گفت: این استان نزدیک به مرکز کشور بوده و در شاهراه ارتباطی ایران قرار دارد و از زیرساخت های خوبی در زمینه حمل و نقل قرار دارد که از جمله آنها باید قرار گیری در مسیر خط آهن شمال به جنوب و شرق به غرب کشور، نزدیکی به ۲ فرودگاه بین المللی و داشتن مسیرهای آزادراهی به شمال و مرکز و غرب کشور اشاره کرد.

استاندار قزوین گفت: این استان همچنین از آثار متنوع تاریخی و طبیعی برخوردار است و با توجه به اینکه روزگاری پایتخت ایران بوده است، بناهای تاریخی زیادی دارد که می تواند مورد توجه گردشگران خارجی از جمله فرانسوی ها قرار بگیرد.

زاهدی اظهار داشت: قزوین با برخورداری از یک دشت حاصلخیز در زمینه تولید محصولات کشاورزی نیز جزو استان های مطرح ایران است به طوری که این استان با برخورداری کم تر از یک درصد وسعت کشور نزدیک به پنج درصد محصولات کشاورزی ایران را تولید می کند و در زمینه انرژی نیز در حوزه سرمایه گذاری انرژی های نو (بادی و خورشیدی) از استان های مطرح و پایلوت کشور به شمار می رود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت ۶۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی در قزوین،گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در قزوین فعالیت می کند و دانشجویان خارجی زیادی سالانه در آن به تحصیل می پردازند و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از دانشگاه های پایلوت ایران در زمینه ساخت و طراحی انواع ربات هاست.

۷۳۸۹*۳۰۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی