سفیر فرانسه در ایران: نادیده گرفتن معاهدات بین المللی پسندیده نیست


سفیر فرانسه در ایران: نادیده گرفتن معاهدات بین المللی پسندیده نیست

قزوین - ایرنا - سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: نادیده گرفتن معاهدات بین المللی اقدام پسندیده ای نیست و همه کشورها باید به آنها احترام بگذارند.

فیلیپ تیه بو روز پنجشنبه در دیدار با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین افزود:فرانسه تلاش می کند تا مسیر ارتباط اقتصادی با ایران را برقرار کند و در این راستا در کنار کشورهای اروپایی در برابر خروج آمریکا از معاهده بین المللی برجام ایستاده است.

سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران گفت: موضع ما بهره مندی ایران از معاهده برجام است و از این که دولت و ملت ایران فشارهای زیادی را در عرصه بین المللی بابت تحریم ها تحمل می کند ما نیز تحت تاثیر قرار گرفته ایم.

تیه بو با بیان اینکه فرانسه آماده همکاری همه جانبه با ایران است،افزود: این ۲ کشور ارتباطات خوبی با یکدیگر داشته اند و در حال حاضر نیز ما درصدد توسعه روابط خود با ایران هستیم.

سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران گفت: شناسایی توانمندی های صنعتی، کشاورزی و گردشگری ایران و ایجاد ارتباط با تجار ۲ کشور برای توسعه مناسبات اقتصادی را لازم می بینیم.

وی در ادامه با اشاره زمینه همکاری های علمی میان ۲ کشور،گفت: به زودی با وزیر علوم ایران دیدار خواهم داشت تا در زمینه توسعه این همکاری ها گفت و گو کنیم.

تیه بو به سفر خود به قزوین اشاره کرد و توانمندی های این استان در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی را بالا خواند و گفت: امیدواریم زمینه های مشترک همکاری در این حوزه میان قزوین و فرانسه شکل بگیرد.

۷۳۸۹*۳۰۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک