250 دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی پذیرفته می‌شود


250 دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی پذیرفته می‌شود

بجنورد- ایرنا- رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: 250 دانشجو معلم برای سال تحصیلی جدید در این مرکز آموزش عالی پذیرش می‌شود، این در حالی است که هم اکنون با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه هستیم.

حبیب صفرزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان بخصوص پردیس خواهران با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است و با وجود اینکه از آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها در خصوص تامین فضا کمک خواستیم اما هیچ اقدام موثری انجام نشد به ناچار با فشرده کردن فضای خوابگاهی و استفاده از فضای اداری این تعداد دانشجو را جذب می کنیم.

وی افزود: از مجموع دانشجو معلمانی که برای سال تحصیلی جدید جذب خواهند شد ۱۰۰ نفر دختر در رشته آموزش ابتدایی هستند که بیشترین مشکل دانشگاه برای تهیه تامین فضای آموزشی و خوابگاهی این تعداد است.

وی گفت: ۱۵۰ نفر نیز دانشجو معلم پسر هستند که در رشته های زبان و ادبیات فارسی، علوم تربیتی و آموزش ابتدایی پذیرش خواهند شد.

به گزارش ایرنا دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی علیرغم اختصاص سهمیه ۷۰۰ نفری برای جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری و آزمون استخدامی، فضای آموزشی لازم را برای پذیرش و میزبانی از این دانشجویان ندارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: ۴۰۰ دانشجومعلم از محل ردیف ۴۰ هزار استخدامی از طریق کنکور سراسری برای این مرکز آموزش عالی منظور شده و ۳۰۰ نفر هم از طریق ماده ۲۸ دانش آموختگان دیگر مراکز دانشگاهی، مشروط به گذراندن یک دوره آموزشی یکساله در زمینه دروس مهارتی، به این دانشگاه اختصاص یافته است.

صفرزاده افزود: دانشگاه فرهنگیان استان خراسان شمالی در سال تحصیلی جاری تنها ۲۷ نفر دانشجومعلم خروجی دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: هم اکنون هزار و ۲۰۰ دانشجومعلم در ۲ پردیس دختران و پسران این دانشگاه اسکان یافته و خدمات علمی و آموزشی دریافت می‌کنند که ۴۰۰ تن آنان دختر و ۸۰۰ نفر پسر هستند.

وی با بیان اینکه دانشجویان دختر در فضایی مدرسه‌ای در داخل شهر تحصیل می‌کنند، گفت: دانشجویان پسر نیز در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر بجنورد، در محل اصلی سایت دانشگاه اسکان یافته و به تحصیل مشغولند.

صفرزاده، زیرساخت‌های این مرکز آموزش عالی را پاسخگوی نیاز دانشجویان ندانست و با اشاره به ۲ طرح در دست ساخت دانشگاه، افزود: پروژه خوابگاه با ظرفیت ۲۵۰ نفر در دست ساخت است که تا مهر امسال به پایان نخواهد رسید و طرح آموزشی نیز از پیشرفت فیزیکی کمتری برخوردار است که تکمیل این ۲ فضا نیاز به ۷۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان ماهیت شبانه روزی دارد افزود: باید مراکز رفاهی، غذاخوری و خوابگاه در درون پردیس باشد و همچنین به دلیل اینکه این دانشجویان دوره‌های کارورزی نیز دارند باید به راحتی به مرکز شهر دسترسی داشته باشند.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان نوپا و مأموریت گرا است و از دست اندرکاران و خیران می‌خواهیم که برای بالابردن ظرفیت این مرکز یاری برسانند تا دختران و پسران علاقه مند به شغل معلمی بتوانند در فضای مناسب تعلیم ببینند.

وی با بیان اینکه سالانه در این استان ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ نیروی آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند گفت: دانشگاه فرهنگیان باید بتواند سالانه این تعداد نیرو را آموزش داده و به استخدام آموزش و پرورش دربیاورد اما در حال حاضر زیرساخت‌ها پاسخگوی این نیاز نیست.

وی با بیان اینکه تنها ظرفیت جذب و تعلیم و تربیت ۴۰ درصد نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش را داریم، افزود: هیچ وقت نیاز آموزش و پرورش کم نمی‌شود، هر وقت بتوانیم از نظر کمیت نیروی مورد نیاز را تأمین کنیم به کیفیت خواهیم پرداخت چرا که هم اکنون بیشتر کلاس‌های درس در استان با ظرفیت‌های بالا دایر می‌شوند.

خراسان شمالی ۱۶۳ هزار دانش آموز دارد که در بیش از ۲ هزار آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نیروی فرهنگی تحصیل می‌کنند.

در این استان بیش از ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، آزاد و دیگر مراکز دانشگاهی تحصیل می‌کنند.

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


7 راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید