نام امام‌زمان(عج)، رافع مشکلات است


نام امام‌زمان(عج)، رافع مشکلات است

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه معرفت به امام‌زمان (علیه‌السلام) از واجبات سعادتمندی در دنیا و آخرت است، گفت: نام امام(عج)، رافع مشکلات است و زنگار را قلب انسان دور می‌کند و اگر اعتقاد به امام(عج) داشته باشیم اضطراب در دلمان ایجاد نمی‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید حسین مؤمنی» در جمع عاشقان و منتظران امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) در مسجد مقدس جمکران با اشاره به روایتی از امام صادق (علیه‌السلام)، اظهار کرد: در روایتی از حضرت صادق(ع) نقل است که سه مطلب از واجب‌ترین‌ها برای زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت است که اولین مورد معرفت به ذات اقدس خدا است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: تمام آسیب‌های فردی و اجتماعی معلول غفلت و نادیده گرفتن قدرت خدا است. ما باید بندگی خدا را کنیم تا ارتباط ما برقرار شود و اضطراب‌های دنیوی در ما از بین برود. ارتباط با خدا با انجام واجبات و ترک محرمات که همان تقوا است به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه دومین مطلب که در بین رفتن اضطراب‌ها مؤثر است معرفت نسبت به پیامبر خدا(ص) است، ابراز کرد: باید ایمان داشته باشیم هر آنچه پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) از قرآن و امر و نهی برای ما آورده جز به امر خدا نیست. جامعه اسلامی باید مطیع امر و نهی پیامبر (صلی‌الله علیه و آله) باشد که آن‌هم از ناحیه خدا است. اگر این‌چنین عمل کنیم سعادتمند دنیا و آخرت خواهیم بود.

مؤمنی سومین مورد را معرفت به امام زمان (علیه‌السلام) برشمرد و گفت: نام امام(عج)، رافع مشکلات است و زنگار را قلب انسان دور می‌کند و اگر اعتقاد به امام(عج) داشته باشیم اضطراب در دلمان ایجاد نمی شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم سیر الی الله پیدا کنیم باید متوسل به امام زمان (علیه‌السلام) شویم، خاطرنشان کرد: هرکسی راهش را گم‌کرده اگر به نور امام زمان (علیه‌السلام) نگاه کند راهش را پیدا می‌کند. نام حضرت گره از کارها می‌گشاید و توسل به ایشان انسان را از خطر انحراف و سقوط بازمی‌دارد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟