اعضای شورای فرهنگ عمومی پیشگام دوری از سنت ها ناروا باشند


اعضای شورای فرهنگ عمومی پیشگام دوری از سنت ها ناروا باشند

ایلام-ایرنا- امام جمعه دهلران گفت:اعضای شورای فرهنگ عمومی باید مشوق و الگو در عمل به سنت های درست و دوری از سنت ها ناروا در جامعه باشند.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام سید محسن موسوی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی دهلران افزود: تلاش اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید معطوف به حذف سنت های ناروا و عملیاتی کردن مصوبات وایجاد فرهنگ درست و مطابق موازین شرع و اسلام در جامعه باشد.
وی بر ضرورت پیگیری عملیاتی کردن مصوبات و برگزاری نشست ها بصورت ماهانه تاکید کرد و افزود: فرهنگ سازی و تعمیق فرهنگ اسلامی در جامعه از وظابف آحاد جامعه است و متولیان فرهنگ عمومی باید در این زمینه مشوق و الگو باشند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دهلران گفت:عملیاتی کردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی علاوه بر کاهش آسیب ها موجب فرهنگ سازی در جامعه می شود.
امام جمعه دهلران بر ضرورت هزینه های چهلم و سال میت در امور خیریه و بویژه مسجد سازی و نماز تاکید کرد و گفت:حضور مردم درمجالس عزاداری و ابراز محبت و دلداری صاحبان عزا جای بسی تقدیر دارد.
فرماندار دهلران هم وجود تفکرات و اندیشه ها متفاوت را یادآور شدو گفت: این نشان می دهد که تعریف واحد از فرهنگ وجود ندارد و فرهنگ یک جامعه متشکل از خرده فرهنگ هاست و دیده می شود که خرده فرهنگ ها معمولا درفرهنگ های بزرگتر جذب و حذف می شوند.
مجید عسگری به هجوم فرهنگ صهیونیستی وسرمایه داران آن به دنیا اشاره و افزود: این تهاجم مختص یک جامعه خاص نیست و به همه جوامع حمله کرده و به هیچ کس رحم نمی کند و شامل همه جوامع دنیا شده است.
وی فرهنگ همبستگی در مراسم ها رایک رویکرد بزرگ اجتماعی دانست و گفت: باید از این دانشگاه حداکثر استفاده در جهت ترویج فرهنگ های پرمحتوا و زدودن سنت های ناروا بهره گرفت.
عسگری گفت: حذف فرهنگ های زاید به مرور زمان انجام می شود ولی بهتر است آسیب شناسی کرد و ریشه را از بین برد و در موضوعات اجتماعی دانشگاه ها را دخیل کنیم و برای از بین بردن سنت های ناروا در شهرستان صف شکن باشیم.

7175/6034

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید