تصویب طرح «شورای تعالی مساجد» در شورای فرهنگ عمومی قم


تصویب طرح «شورای تعالی مساجد» در شورای فرهنگ عمومی قم

قم ـ ایرنا ـ در یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم، طرح «شورای تعالی مساجد» با شرط فعالیت موقت یکساله به تصویب رسید.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) عصر چهارشنبه در این جلسه گفت: قم نسبت به دیگر استانها به دلیل حضور مراجع عظام تقلید و نهادهای دینی و حوزوی، دارای ویژگی خاصی است و کار در این استان باید از دقت بسیار بالایی برخوردار باشد.

آیت الله سید محمد سعیدی طرح «شورای تعالی مساجد» را مناسب ارزیابی و بر ضرورت اجرای موقت آن با مشارکت تعدادی از مساجد قم تأکید کرد و افزود: مدیریت مساجد مسأله ای است که باید با دقت لازم، عزم راسخ و گام های استوار همراه باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در توضیح طرح «شورای تعالی مساجد» خاطرنشان کرد: این طرح الگویی نوین در مدیریت تحول و ارتقای کارکرد مساجد با مشارکت نهادهای عامل است تا به وضعیتی که شایسته و بایسته مساجد است، دست یابیم.

حجت الاسلام رضا عزت زمانی در ادامه افزود: این شورا در صدد فعال کردن تمامی کنشگران و استفاده حداکثری از تمامی پتانسیل های موجود نهادها و دستگاههای مرتبط به امور مساجد است تا با هماهنگی و هم افزایی، جایگاه محوری مساجد در جامعه محقق شود.

وی همچنین تصریح کرد: فعال سازی و متمرکز کردن تمامی ظرفیت های موجود، ارتقای حداکثری هماهنگی و مشارکت نهادهای عامل، فعال کردن کارکرد مساجد در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و توجه جدی به اصل مردمی بودن از جمله راهبردها و سیاست ها در مسیر تحقق اهداف این شوراست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به ساختار پیشنهادی «شورای تعالی مساجد»، ریاست آن را با نماینده ولی فقیه در استان دانست و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران و شهرداری از جمله اعضای پیشنهادی هستند و مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان تأمین کننده اعتبار قانونی آن است.

۸۱۴۶/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا