مرغداری هنرستان کشاورزی سرابله راه اندازی شد


مرغداری هنرستان کشاورزی سرابله راه اندازی شد

ایلام - ایرنا- مرغداری هفت هزار قطعه ای روز چهار شنبه در آیینی با حضور فرماندار چرداول و مسئولان آموزش و پرورش راه اندازی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام در این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این مرغداری با کاربری آموزشی و تولیدی و با مشارکت بخش خصوصی با سرمایه در گردش یک میلیارد ریال پس از یک دهه تعطیلی دوباره.فعال شده است.

اسفندیار رستم زاد با بیان اینکه با راه اندازی این مرکز در آینده رشته مرغداری در این هنرستان فعال می شود افزود: هدف از فعالیت این مرغداری آموزش نیروها به منظور اشتغال پایدار در این رشته است.

هنرستان کشاورزی شهید رجایی سرابله در زمینی به گستره ۱۶ هکتار دارای زمین کشاورزی، تاسیسات، ساختمان، باغ با سه هزار اصله درخت و گلخانه است.

هم اینک ۸۰ دانش آموز در پنج رشته مکانیک خودرو، گیاهان دارویی، ماشین آلات کشاورزی، تعمیر موتور تراکتور و برق ساختمان در این هنرستان به تحصیل اشتغال دارند.

به گزارش ایرنا، گرایش پایین دانش آموزان به رشته های فنی و کار و دانش یکی از مشکلات آموزشی در ایلام است.

در سال تحصیلی گذشته از مجموع کل دانش آموزان پایه دهم ۶۷ / ‏ ۲۵‬ درصد رشته فنی و حرفه ای و کار و دانش، ۳۴/‏۳۶‬ درصد رشته تجربی و ۲۵/‏۳۴‬ انسانی و ۲۵/‏۳‬ درصد در رشته ریاضی تحصیل داشته اند.

بر اساس برنامه ریزی مسئولان آموزش و پرورش در قالب کمیته هدایت تحصیلی، درصد تحصیل دانش آموزان پایه دهم این استان برای سال تحصیلی آینده به ۳۰درصد افزایش خواهد یافت.

۹۴ هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.

۷۱۷۱/۶۱۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس