برای تحقق کارکرد مساجد باید وحدت مدیریت وجود داشته باشد


برای تحقق کارکرد مساجد باید وحدت مدیریت وجود داشته باشد

قم ـ ایرنا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: برای دستیابی به نقش مهم و کارکردهای مؤثر مساجد در جامعه، باید هماهنگی، هم افزایی و وحدت مدیریت وجود داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس اسکندری عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم افزود: عمده مشکل ما در مساجد، وجود متولیان متعدد و دخالت هایی است که باعث ایجاد خلل در کارکرد درست مساجد شده است.

وی بر ضرورت محوریت امام جماعت در مساجد تأکید کرد و گفت: با ارتقاء کارکردهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مساجد در جامعه، عمده مسائل و ناهنجاری ها در جامعه ساماندهی می شود و وجود برخی اختلافات در شأن مسجد نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بر ضرورت آموزش ائمه جماعات از سوی نهادهای متولی تأکید کرد و گفت: ائمه جماعات مساجد باید مورد حمایت قرار گرفته و نهادها و دستگاههای اجرایی فقط نقش حمایتی خود را با جدیت پیگیری کنند.

نماینده مردم قم و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از وجود اختلاف نظر میان عوامل و نهادهای دخیل در امور مساجد انتقاد کرد و گفت: طرح مدیریت مساجد در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، اما شورای نگهبان با توجه به دیدگاه عالمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر محوریت ائمه جماعات این طرح را خلاف شرع دانسته و رد کرد.

احمد امیرآبادی بر ضرورت تشکیل مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان قم تأکید کرد و گفت: این نهاد می تواند به ریاست نماینده ولی فقیه در استان شکل گرفته و نهادها و دستگاههای ذیربط در این مرکز حضور و مشارکت بسیار جدی و مؤثر داشته باشند.

در این جلسه همچنین نماینده مردم قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امور مساجد نیازمند رسیدگی و توجه است، اظهار داشت: امروز نیازمندیم تا مساجد کشورمان شکوفا شده و به نقش محوری و کارکردهای اصلی خود دست پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور مساجد موفق را دارای امام جماعت موفق عنوان کرد و افزود: باید با برنامه ریزی درست، جایگاه و نقش مساجد را متناسب با کارکردهای مؤثر آن در حوزه های مختلف عبادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ارتقاء دهیم و اینگونه نباشد که مساجد فقط جایگاه برگزاری نماز جماعت باشد.

۸۱۴۶/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...