جشنواره هه‌لپرکه سقز با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد


جشنواره هه‌لپرکه سقز با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد

سنندج - ایرنا - جشنواره هه‌لپرکه سقز به مدت 2 روز و با اجرای هشت گروه هه‌لپرکه به مناسبت هفته فرهنگی شهر برگزار  و به سه گروه برتر این جشنواره، تندیس جشنواره و جوایز نقدی اهدا شد.

برگزیدگان جشنواره هه لپرکه سقز شامگاه چهارشنبه طی برگزاری آیینی در ۶ بخش صاحب تندیس جشنواره، جایزه نقدی و لوح تقدیر شدند.

تندیس جشنواره و جایزه نقدی جشنواره هه لپرکه سقز به گروه هه لپرکه هیما و زریان رسید و در بخش موسیقی، جایزه نقدی و تندیس جشنواره به گروه هه لپرکه زریان به سرپرستی سامان سوزنی اهدا شد.

در بخش طراحی و لباس، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به گروه هه لپرکه چیا به سرپرستی منصور خسروی اهدا شد و در بخش گاوانی و سما، جایزه نقدی و تندیس جشنواره به محمد جوشنی گروه هه لپرکه زریان رسید.

هیمن امینی پور از گروه هه لپرکه هیما صاحب تندیس جشنواره و جایزه نقدی در بخش چوپی که‌ش شد و در بخش طراح حرکات و اجرا، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به هیمن امینی پور از گروه هه لپرکه هیما اهدا شد.

سامان سوزنی از گروه هه لپرکه زریان هم توانست در بخش هماهنگی و اجرای منظم، تندیس جشنواره و جایزه نقدی را به دست آورد.

دبیر جشنواره هه‌لپرکه سقز، شامگاه چهارشنبه در اختتامیه جشنواره هه‌لپرکه سقز اظهار داشت: این جشنواره به مناسبت هفته فرهنگی شهر و به مدت دو روز در روزهای هفتم و هشتم مردادماه (دوشنبه و سه شنبه) با حضور هشت گروه هه‌لپرکه، هه تاو، سماء، هیما، چیا، ژیله مو، زریان، رازاوه و هه‌لوی زرین برگزار شد.

امیر زارع زاده با بیان اینکه هفته قبل ۲ جشنواره تئاتر خیابانی و نقاشی کودکان در قالب برنامه های هفته فرهنگی شهر سقز برگزار شد، افزود: جشنواره هه‌لپرکه با هدف ترویج فرهنگ کُردی، فضای شاد و ایجاد شور و نشاط در جوانان سقزی برای علاقمندان به فرهنگ و موسیقی کُردی اجرا شد.

وی اضافه کرد: برای داوری و انتخاب گروه های برتر از میان هشت گروه شرکت کننده در جشنواره هه‌لپرکه سقز، امیر زارع زاده، علیرضا اسماعیلی، امیر سوزنی و علاءالدین نباتی که سابقه هنری دارند انتخاب شدند و برگزیده ها را بر اساس معیارهای جشنواره انتخاب کردند.

زارع‌زاده از برگزاری جشنواره هفته شهروند منطقه ای در سال آینده و در شهرستان سقز خبر داد و گفت: جشنواره هفته شهروند منطقه ای سقز می تواند فرصتی برای ترویج فرهنگ کُردی و برنامه های فرهنگی و هنری کردستان بخصوص سقز باشد و امیدواریم سال آینده این جشنواره را برگزار کنیم.

جشنواره هه‌لپرکه سقز با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد

یکی از داوران جشنواره هه لپرکه سقز با بیان اینکه هه لپرکه می تواند ارتباط خاصی با مخاطب خود برقرار می کند افزود: هه لپرکه ها نماد و رمزهای مختلفی همچون نیایش، رخش و جنگ را به نمایش می گذارند چون هه لپرکه با انسان کُرد در هم آمیخته و افتخاری برای کردستان است پس بسیار ازشمند است.

علیرضا اسماعیلی اضافه کرد: گروه های هه لپرکه تلاش بیشتری برای نظم و انضباط درست، موسیقی مرتبط و لباس های محلی زیبا در اجرای خود انجام دهند چون گروه های هه لپرکه کُردی در جشنواره های ملی و بین المللی حضور می‌یابند و این نکات باید مد نظر آنها قرار گیرد.

در اختتامیه این جشنواره نیز ۱۱ اثر برگزیده جشنواره نقاشی کودکان سقز معرفی و جوایز و تندیس جشنواره به آنها اهدا شد.

جشنواره هه لپرکه سقز در محل اجرای تئاتر خیابانی واقع در پارک مولوی کُرد برگزار شد که با استقبال بی نظیر علاقمندان به هه‌لپرکه و موسیقی کُردی همراه شد و مورد توجه عموم قرار گرفت.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۳۴۵ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی