فشار دستگاه های نظارتی روی بانک ها و دستگاه های اجرایی مقداری تعدیل شود


فشار دستگاه های نظارتی روی بانک ها و دستگاه های اجرایی مقداری تعدیل شود

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه کشور ما اکنون در شرایط فشار اقتصادی و تحریم قرار دارد، گفت: انتظار می رود که در چنین شرایطی، فشار دستگاه های نظارتی بر روی دستگاه های اجرایی و بانک ها مقداری تعدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: رونق تولید نیاز به همراهی و همکاری همه دستگاه ها و قوای سه گانه دارد و نمی شود رونق تولید ایجاد کرد و از طرف دیگر شاهد فشار دستگاه های نظارتی بر روی دستگاه های اجرایی بود.

او گفت: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی سخت گیری زیادی بر روی بانک ها و دستگاه های اجرایی اعمال می کنند که انتظار داریم در شرایط کنونی کشور که شاهد تحریم های ظالمانه و فشارهای اقتصادی دشمن هستیم از میزان این فشارها کاسته شود.

او رعایت قانون را برای همه اجباری و الزامی دانست و اظهار داشت: ما عمل برخلاف قانون را از هیچ دستگاهی نمی پذیریم اما انتظار تسهیل روند کار را داریم و معتقدیم باید از ظرفیت های قانونی برای رفع مشکلات مردم و واحدهای تولیدی استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت مجتمع قضایی اقتصادی از سال گذشته در استان کرمانشاه این اقدام را ابتکاری نو دانست و گفت: ایجاد این مجتمع به رونق تولید کمک می کند و یکی از ابزارهای لازم برای رونق تولید حل و فصل کردن سریع پرونده ها است.

بازوند با اشاره به آمار بالای بیکاری و تبعات ناشی از آن در استان کرمانشاه افزود: ما برای ایجاد اشتغال و بهبود شاخص های اقتصادی در استان چندین سند توسعه ای از جمله سند اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و سند اشتغال را تهیه و تدوین کرده ایم که سند رونق تولید برای اولین بار در کشور با محوریت بخش خصوصی و دانشگاه ها تدوین شده و دولتی ها نقشی در تهیه وتدوین آن نداشته اند.

او با بیان اینکه سند اشتغال را با هدف کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در پایان سال ۹۸ تهیه و تدوین کرده ایم، گفت: در نظر داریم تا پایان امسال ۲۳ تا ۲۴ هزار شغل در استان ایجاد کنیم که برای هر شغل نیاز به ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار داریم.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود در ارتباط با فعالیت بانک ها در استان نیز با بیان اینکه از عملکرد بانک ها به خصوص در زمینه زلزله و سیل رضایت دارم، گفت: البته گلایه هایی به فعالیت آنها هم داریم اما در مجموع عملکرد خوبی در استان دارند.

بازوند با بیان اینکه فعالیت های اقتصادی در کشور ما بانک محور است، افزود: بانک در اغلب فعالیت های اقتصادی با بخش خصوصی و دولتی شریک است و از این رو حق دارد به اندازه سهم شراکت خود سخت گیری هم کند.

او جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را در کاهش مشکلات واحدهای تولیدی موثر دانست و گفت: براساس آمار مصوبات، حدود ۶۲ درصد مصوبات این ستاد به مسائل مالی و بانک ها بر می گردد.

او بر باور داشتن رونق تولید از سوی مدیران تاکید کرد و اظهار داشت: همه باید برای رونق تولید و رفع موانع بر سر راه آن تلاش کنیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت اکنون دارای بیش از یک هزار واحد صنعتی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی فعال است.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا