عوامل قاچاق سازمان یافته در کشور باید تعیین تکلیف شوند


عوامل قاچاق سازمان یافته در کشور باید تعیین تکلیف شوند

اهواز- نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اولویت همه برخوردها ، برخورد با دانه درشت های فساد و قاچاق است، گفت: قاچاق سازمان یافته در کشور باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود و دست عوامل آنها از حقوق مردم قطع شود.

به گزارش ایرنا امیر خجسته روز چهارشنبه در جریان بازدید اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از گمرک بندر امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در کشور عده ای با استفاده از رانت و تبانی قاچاق سازمان یافته انجام می دهند که این افراد شناسایی و به قوه قضاییه معرفی شده اند.

وی با اشاره به ایجاد یک نهضت ملی در کشور برای مبارزه با فساد و قاچاق، افزود: در این زمینه وزارتخانه های مربوطه باید وارد میدان شوند و به امر شناسایی و انجام برخوردها با متخلفان بیش از پیش کمک کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخورد با دانه درشت ها هزینه دارد، گفت: طبیعی است وقتی پا روی دم کسانی که بیت المال را می بلعند و غارت می کنند، گذاشته می شود عکس العمل هایی صورت می گیرد اما باید ایستادگی کرد و از حقوق مردم دفاع کرد.

عامل قاچاق یک هزار و ۱۲۸ کانتینر کالا به کشور در بندرعباس زندانی است

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به برخی از نمونه های بزرگ قاچاق در کشور اشاره کرد و گفت: در گذشته فردی یک هزار و ۱۲۸ کانتینر کالا را از مسیر قرمز گمرکی به مسیر سبز انتقال داد و وارد کشور کرد.

خجسته ادامه داد: بعد از اینکه متوجه این موضوع شدیم خیلی ها می گفتند چنین چیزی نیست اما اثبات کردیم و امروز عامل این حجم از قاچاق در زندان بندرعباس به سر می برد.

این نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در نمونه دیگری از پرونده های فساد در کشور به بیکاری ۳۶۰ هزار نیروی کار به دلیل قاچاق پارچه اشاره کرد و گفت: سال ها بود که چنین قاچاقی صورت می گرفت و عوامل آن تحت پوشش ترانزیت البسه از سمت کشورهای عربی برای واردات به خاک قزاقستان، عمل می کردند که بعد از حساسیت های صورت گرفته برخوردهای قانونی نیز انجام شد.

خجسته ادامه داد: همچنین عده ای سعی داشتند تحت عنوان شیشه خرده ، ظروف کریستال وارد کشور کنند که با اقدامات قانونی این موضوع نیز کشف و با عوامل آن برخورد شد.

جلوی ۶۰ تا ۷۰ درصد قاچاق به کشور گرفته شد

وی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم تا مشکلات در گمرک به صفر برسد، افزود: در حال حاضر جلوی ۶۰ تا ۷۰ درصد قاچاق به کشور گرفته شده است.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمی گوییم که قاچاق و حواشی مرتبط با آن وجود ندارد اما در حال شناسایی هرچه بیشتر تخلفات هستیم و به موقع برخورد خواهیم کرد.

خجسته افزود: تمام راه های ورود قاچاق را به دستگاه های نظارتی اعلام کرده ایم و این عزم در کشور وجود دارد تا از این موضوع بیش از پیش جلوگیری شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در آینده ای نزدیک درباره بحث قاچاق کالا در گمرک خبرهای خوبی اعلام خواهیم کرد.

ضرورت بررسی ۹ میلیارد دلار ارز دولتی

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خواستار حساسیت بیشتر دولت در زمینه موضوع قاچاق شد و گفت: دستور رییس جمهوری برای ورود وزارتخانه های مربوطه به موضوع کالاهای اساسی کار خوبی بوده اما باید خیلی زودتر عملی و اجرایی می شد.

وی ادامه داد: منظورم از اینکه می گوییم باید زودتر این اتفاق می افتاد بخاطر این است که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از سرمایه مردم در بحث ارز دولتی غارت شده در صورتی که این پول باید صرف واردات کالاهای اساسی می شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۸ میلیارد دلار به واردات کالاهای اساسی اختصاص یافت، گفت: از این میزان ۹ میلیارد دلار باید مورد بررسی قرار بگیرد و یک هزار و ۷۰۰ شرکتی که این ارز را در محل دیگری هزینه کرده اند پاسخگو باشند.

خجسته افزود: لیست این شرکت ها را در اختیار داریم و در صورتی که خودشان موضوع را تعیین تکلیف نکنند مشخصات آنها در اختیار قوه قضاییه قرار خواهد گرفت تا برخورد لازم صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس طی سفر سه روزه ای که به استان خوزستان دارند روند ورود کالاهای اساسی به کشور را مورد بررسی قرار می دهند و برای برخورد با متخلفانی که ارز دولتی دریافت کرده اند اما در قبال آن برای ورود کالاهای اساسی استفاده نشده برنامه ریزی می کنند.

۹۹۳۱/۶۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر