مهلت ثبت نام و استفاده از کارتخوان در مطب‌های گیلان 23 مردادماه اعلام شد


مهلت  ثبت نام و استفاده از کارتخوان در مطب‌های گیلان 23 مردادماه اعلام شد

رشت - ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی گیلان گفت: پزشکان تا 23 مرداد ماه جاری فرصت دارند تا برای ثبت نام و استفاده از کارتخوان در مطب‌ها ثبت نام کنند.

جواد انوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی تا ۲۳ مرداد ماه جاری فرصت دارند تا در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی(کارتخوان بانکی) ثبت نام کنند.
وی تصریح کرد: به موجب قانون مالیات‌های مستقیم، صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر کرده است مکلفند پایانه فروشگاهی را نصب، راه اندازی و استفاده کنند.
وی اضافه کرد: پزشکان و صاحبان حرف برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروشگاهی (کارت‌خوان) به درگاه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی https://tax.gov.ir مراجعه کنند.
انوری افزود : مودیان با مراجعه به سامانه الکترونیکی مذکور وارد سامانه ثبت نام الکترونیک طرح جامع مالیاتی (کد اقتصادی) شوند و در بخش سایر خدمات با انتخاب گزینه ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی مشخصات پایانه فروشگاهی خود را ثبت کنند.
به گفته مدیرکل مالیاتی گیلان ؛ مجلس شورای اسلامی در راستای مقابله با فرار مالیاتی و در قالب بند ۲ الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ پزشکان را ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی و مراکز درمانی را ملزم به پرداخت ۱۰ درصد دستمزد پزشکان به حساب سازمان امور مالیاتی کشور بابت علی الحساب مالیات کرد.

۷۲۹۶ /6030

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است