9260 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی سمنان پرداخت شد


9260 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی سمنان پرداخت شد

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: 9 هزار و 260 میلیارد ریال تسهیلات به 848 واحد تولیدی استان سمنان در یکسال گذشته پرداخت شد.

بهروز اسودی روز چهارشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: تاکنون ۸۴ درصد از تعهد تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی و صنعتی از سوی بانک‌های استان سمنان پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع تسهیلات پرداخت شده به واحدهای تولیدی استان ۱۴۵ واحد به ارزش هفت هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۷۰۳ واحد به ارزش یک‌ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: با ابلاغ برنامه تولید و اشتغال وزارت صمت، تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی متقاضی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ بودجه سال ۹۸ هستند که تاکنون ۱۵ واحد تولیدی به منظور دریافت تسهیلات به ارزش ۸۷۲ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

اسودی ادامه داد: در نشست‌های کمیته بررسی تسهیلات و تامین مالی بنگاه‌های تولیدی استان پرونده یک‌هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات بررسی و به بانک‌های عامل به منظور دریافت تسهیلات معرفی شد که پرونده ۱۹۹ واحد تولیدی متقاضی به منظور پرداخت تسهیلات به ارزش حدود ۹ هزار میلیارد ریال در حال بررسی و عقد قرارداد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: مشکلات ۸۱۰ واحد تولیدی در نشست‌های این کارگروه در یکسال گذشته بررسی و در ارتباط با دغدغه‌های بانکی، تامین اجتماعی، گمرک، امور زیربنایی و مالیات ۱۱ واحد تولیدی تصمیم‌هایی اتخاذ شد.

در این نشست با تصمیم اعضای کارگروه با معرفی ۱۳ واحد تولیدی دیگر به بانک‌های عامل به منظور دریافت تسهیلات به ارزش ۱۶۶ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۱۱۲ نفر موافقت شد.

در استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی وجود دارد و سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم تولید ناخالص این بخش در استان حدود ۲۲ درصد است.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواب فرهاد در بیداری