مبتلایان به استرس مزمن، 11 ماده غذایی را فراموش نکنند


مبتلایان به استرس مزمن، 11 ماده غذایی را فراموش نکنند

سلامت نیوز:مدیریت استرس ابزاری قدرتمند برای سلامت شماست چون استرس بیش از حد مسلما خطرات بهداشتی بالقوه را به همراه دارد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،علاوه بر درمان دارویی و روان درمانی، بسیاری از استراتژی ها برای مدیریت این اختلال پیشنهاد شده است؛ از جمله مصرف منظم برخی غذاها. یک رژیم غذایی سالم می تواند به مقابله با تاثیرات منفی...

سلامت نیوز:مدیریت استرس ابزاری قدرتمند برای سلامت شماست چون استرس بیش از حد مسلما خطرات بهداشتی بالقوه را به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،علاوه بر درمان دارویی و روان درمانی، بسیاری از استراتژی ها برای مدیریت این اختلال پیشنهاد شده است؛ از جمله مصرف منظم برخی غذاها. یک رژیم غذایی سالم می تواند به مقابله با تاثیرات منفی استرس برود و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند:

جوی دو سر: خوردن مواد غذایی غنی از کربوهیدرات پیچیده موجب افزایش تولید سروتونین؛ هورمون مرتبط با احساس خوب می شود. غلات کامل مانند جوی دو سر و مصرف آنها در وعده صبحانه، عاملی برای بهبود خلق و خو و افزایش انرژی در تمام طول روز است.

شکلات تیره: فلاونوئید موجود در شکلات تیره استرس را به میزان چشمگیری کاهش می دهد. مصرف شکلات تیره منجر به کاهش خستگی ذهنی، و بهبود عملکرد شناختی می شود.

ماهی سالمون: ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلای وحشی یا ماهی سالمون منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و خاصیت ضد التهابی دارند. این خاصیت ضد التهابی تاثیر مثبتی روی سلامت روان دارد و منجر به کاهش استرس می شود.

دانه های سویا: سویا منبع خوبی از دو اسید آمینه تیروزین و تریپتوفان است که هر دو، به افزایش تولید انتقال دهنده های عصبی سروتونین و دوپامین که نقش مهمی در افزایش احساس خوب دارند، کمک می کنند.

چای سیاه: این نوع چای برای کاهش سطوح استرس در طی قرن ها مصرف می شده است. مطالعات نشان داده که نوشیدن چهار فنجان چای سیاه در طول روز و برای 6 هفته متوالی، سطوح کورتیزول یا همان هورمون مرتبط با استرس را کاهش می دهد.

سبزیجات تیره رنگ: سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم پیچ و ... سرشار از فولات و ویتامین ب 6 برای افزایش خلق و خوی هستند. اینطور ثابت شده که سطوح پایین فولات در بدن خود عاملی برای افزایش استرس است.

بلوبری: سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول برای کاهش افسردگی و اضطراب است. پلی فنول خاصیت ضد التهابی دارد و با تاثیر روی سیستم عصبی مرکزی، استرس را نیز کاهش می دهد.

چای سبز: حاوی تیانین است؛ اسید آمینه ای که استرس را کاهش می دهد. این را محققان ژاپنی ثابت کرده اند. مصرف روزانه 3 فنجان چای سبز به جای قهوه، می تواند نقش مهمی در کاهش استرس روزانه داشته باشد.

غلات سبوس دار: نان و ماکارونی کامل، منابع غنی از ویتامین های گروه ب برای بهبود عملکرد شناختی هستند. ضمن این که مصرف آنها منجر به کاهش سطوح استرس نیز میشود.

آجیل و دانه ها: منابع غنی از منیزیم هستند؛ ماده معدنی که نقش مهمی در بسیاری از فرایندهای بیوشیمیایی و بهبود سلامت روان دارد.

شیر: تحقیقات نشان می دهد که کلسیم منجر به کاهش نوسانات خلقی و اضطراب می شود.

منبع:webmd

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت روان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟