مشترکان آبفای خرمدره از آب سد کینه ورس بهره‌مند می‌شوند


مشترکان آبفای خرمدره از آب سد کینه ورس بهره‌مند می‌شوند

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: با اجرای خط اتصال از خط انتقال سد کینه ورس به شهر خرمدره مشترکان این شهر نیز می‌توانند از آب سد کینه ورس بهره‌مند شوند.

علیرضا جزء قاسمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با نصب اتصالات و شیرآلات مربوطه شهر خرمدره نیز امکان برداشت آب از سد کینه ورس را خواهد داشت و آب این سد پس از تصفیه در تصفیه خانه آب شهرهای ابهر و خرمدره به شبکه توزیع آب خرمدره تزریق می‌شود.

وی با تشریح سیمای کلی طرح آبرسانی به شهرهای ابهر و خرمدره گفت: در این طرح سالانه تامین ۶ میلیون مترمکعب آب شرب از سدکینه ورس برای شهرهای ابهر و خرمدره تامین می‌شود که این میزان قابلیت افزایش تا ۱۲ میلیون مترمکعب در سال را دارد.

جزء قاسمی اظهار داشت: تصفیه خانه شهرهای ابهر و خرمدره ۴۰۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت دارد که از این میزان ۱۸۰ لیتر بر ثانیه جهت تامین آب شرب خرمدره اختصاص دارد.

وی افزود: هم اکنون آب شرب بیش از ۵۸ هزار نفر در شهر خرمدره از طریق آب‌های زیر زمینی تامین می‌شود که با اتصال آب سد کینه ورس میزان برداشت ها از سفره های آب زیر زمینی کاهش خواهد یافت.

جزء قاسمی بیان داشت: میزان مصرف آب سالیانه در شهر خرمدره بالغ بر ۶ میلیون مترمکعب است.

وی یادآورد شد: با اجرای این طرح بخشی از آب شرب مصرفی شهر خرمدره تامین و فشار متعارف آب در قسمت‌هایی از شهر برقرار خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح آبرسانی به شهرهای ابهر و خرمدره ۲۲.۵ کیلومتر خط انتقال اجرا شده که از این میزان ۱۳.۵ کیلومتر مربوط به شهر خرمدره است.

۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!