تخصیص 13.2 میلیارد تومان اعتبارات آبخیزداری به استان مرکزی


تخصیص 13.2 میلیارد تومان اعتبارات آبخیزداری به استان مرکزی

معاون آبخیزداری استان مرکزی گفت: به جهت اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سطح استان مرکزی 13.2 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت، اما هنوز اعتباری برای مرمت سازه‌های آبخیزداری آسیب دیده در سیلاب فروردین‌ماه داده نشده است.

رضا عظیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بارندگی‌های بهاره استان مرکزی که منجر به پر شدن و سرریز شدن بندها و سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی شد، افزود: در حال حاضر اکثر این سازه‌ها خشک شده و آب کنترل شده در این سازه‌ها با نفوذ به داخل زمین، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی را رقم زده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی از سازه‌ها نیز همچنان چیزی در حدود ۲۰ درصد آب دارند، گفت: در سیلاب فروردین‌ماه بندهای قدیمی مربوط به دهه ۶۰ دچار خسارت‌هایی شدند. این خسارت‌ها حدود ۴ میلیارد تومان برآورد شد که هنوز جهت مرمت و تعمیر آنها اعتباری تخصیص نیافته است.

عظیمی با تاکید بر اهمیت سازه‌های آبخیزداری که از بروز حوادثی مانند سیل جلوگیری می‌کند و این اثربخشی در سیلاب فروردین ماه به منصه ظهور رسید، بیان کرد: در سال جاری ۱۸ پروژه آبخیزداری در استان مرکزی به مناقصه گذاشته شده که در حال حاضر ۸ پروژه با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۵ درصد در حال اجراست و باقی در مرحله انعقاد قرارداد دارد.

وی ارزش این پروژه‌ها را ۱۶ میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: در سال جاری برای پروژه‌های آبخیزداری استان مرکزی ۲۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که تاکنون ۱۳.۲ میلیارد تومان معادل ۵۰ درصد سهم استان، اختصاص یافته است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تصریح کرد: پروژه‌های آبخیزداری در تمامی شهرستان‌های استان مرکزی در حال اجراست و با توجه به فرسایش خاک، جلوگیری و کنترل رسوب، بیشترین اقدامات و پروژه‌ها برای شهرستان‌های خنداب، خمین، شازند و تفرش در نظر گرفته می‌شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403