میزگرد آبخیزداری ، پیامدها و چالش ها در ایرنا شهرکرد برگزار شد


میزگرد آبخیزداری ، پیامدها و چالش ها در ایرنا شهرکرد برگزار شد

شهرکرد- ایرنا- میزگرد تخصصی آبخیزداری، پیامدها ، چالش ها و مردمی شدن آن بر اساس مدیریت جامع آبخیزداری IWM ایران در ایرنا مرکز شهرکرد برگزار شد.

در این میزگرد علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، هومان خاکپور فعال زیست محیطی، میثم محمودیان رئیس خانه مطبوعات و فعال حوزه آب ، خدایار عبداللهی استاد دانشگاه شهرکرد و معاون پژوهشی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه، سید نعیم امامی محقق و رئیس آبخیزداری مرکز تحقیقات کشاورزی استان حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این میزگرد با اشاره به بحث خشکسالی های اخیر در استان اجرای طرح های آبخیزداری را برای رفع مشکلات حوزه آبخیز، مقابله با فرسایش خاک، نگهداشت آب موثر دانستند.

در این میزگرد کارشناسان با اشاره به وضعیت و توپوگرافی استان به ایجاد پوشش گیاهی، جمع آوری نزولات آسمانی و جلوگیری از هرز رفتن این نزولات، نگهداشت اب در بندها و سد های خاکی و کنترل سیلاب از دیگر مزایای اجرای طرح های آبخیزداری است.

به گزارش ایرنا، مشروح این میزگرد به زودی در سایت ایرنا به نشانی www.irna.ir برای دسترسی عموم مخاطبان و بهره برداری جامع دانشگاهی و محققان و پژوهشگران قرار می گیرد.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا