توسعه روان شناسی اسلامی در روسیه


توسعه روان شناسی اسلامی در روسیه

انجمن مساعدت روانی به مسلمانان روسیه طرح توسعه روانشناسی اسلامی در این کشور را دنبال می‌کند.

توسعه روان شناسی اسلامی در روسیه
میگنا: به گزارش رایزنی فرهنگی ایران در روسیه؛ چندی پیش در مسکو سومین کنفرانس علمی ـ عملی بین‌المللی «اسلام: ثبات روحی و روانی، مبنای رفاه و آسایش فرد و اجتماع» با سازماندهی بنیاد حمایت از فرهنگ، علوم و آموزش روسیه برگزار شد.

یکی از مهم‌ترین نتایج این مراسم، امضای توافقنامه میان انجمن مساعدت روانی به مسلمانان روسیه و دانشگاه اسلامی اندونزی بود. به نظر کارشناسان، همکاری روسیه و اندونزی در این عرصه به تحول و توسعه علم روانشناسی اسلامی در روسیه منجر می‌شود.

اندونزی دارای بیشترین تعداد مسلمان و یکی از پیشگامان جهانی توسعه روانشناسی اسلامی است و طی 10 سال اخیر تجارب زیادی را در این زمینه انباشته که از آن جمله توسعه برنامه‌های آموزشی روانشناسی اسلامی است.
انجمن مساعدت روانی به مسلمانان، لوکوموتیو توسعه روانشناسی اسلامی در روسیه محسوب می‌شود و برای روسیه همکاری با اندونزی با احتساب عدم وجود آموزش سیستمی روانشناسی اسلامی بسیار ارزشمند است.
در تعریف روانشناسی اسلامی آمده است این علم به معنای عملی‌ساختن کلام نقلی و کلام عقلی اسلام در زندگی روزمره با روش‌های کاربردی روانشناسی روز و تبدیل واژگان آسمانی قرآن به معرفت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد