87 درصد واجدان شرایط در هرمزگان کارت ملی هوشمند دریافت کردند


87 درصد واجدان شرایط در هرمزگان کارت ملی هوشمند دریافت کردند

بندرعباس- ایرنا- تاکنون یک میلیون و 114 هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند در استان هرمزگان اقدام کرده اند که کارت‌های 87 درصد این افراد صادر و تحویل شده است.

یک میلیون و ۲۹۵ هزار نفر در استان هرمزگان واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند.

اکنون کارت های ملی قدیمی هیچگونه کاربرد قانونی نداشته و دارندگان آنها در اسرع وقت باید برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

کارت ملی هوشمند با سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال، این امکان را فراهم می‌ کند تا از آن به عنوان یک ابزار چند منظوره استفاده شود.

باتوجه به سیاست های عمومی مبنی بردولت الکترونیک، سازمان ثبت احوال کشور با بهره گیری از تمام توان عملیاتی خود زمینه را برای صدور کارت های هوشمند برای افراد مشمول فراهم کرده است.

از خرداد امسال ارایه خدمات در دستگاه‌های اجرایی و اداره‌ها تنها با ارائه کارت ملی هوشمند صورت می‌گیرد و خدماتی به دارندگان کارت‌های ملی قدیمی ارائه نمی‌شود.

متقاضیان کارت ملی هوشمند در استان هرمزگان می‌توانند با مراجعه به یکی از ۲۸۵ ایستگاه‌های ثبت نام کارت ملی هوشمند در سطح استان نسبت به درخواست کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند.

ارائه خدمات در دستگاه‌های اجرایی برای کسانی که تاکنون کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده‌اند منوط به استفاده از رسید ممهور تکمیل ثبت نام کارت ملی هوشمند همراه با اصل شناسنامه امکان پذیر است.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان عصر سه شنبه در این خصوص به خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع جمعیت واجد شرایط در هرمزگان، ۱۵۴ هزار نفر هنوز برای ثبت نام و دریافت کارت ملی هوشمند مراجعه نکرده اند.

داوید صادقی بیان داشت: ۱۲ هزار کارت ملی هوشمند هم در ادارات پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان وجود دارد که شهروندان برای دریافت آنها اقدامی نکرده اند.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان افزود: در صورت مراجعه نکردن شهروندان برای دریافت، کارت‌های صادر شده امحاء و دریافت کارت جدید نیز مستلزم ثبت نام مجدد و پرداخت هزینه است.

وی تصریح کرد: کارت ملی هوشمند از ابزارهای جدید و نوین به شمار می رود و سرعت ، دقت و امنیت از جمله قابلیت های این کارت است.

صادقی تاکید کرد: کارت ملی هوشمند به عنوان مقدمه ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می تواند موجب توزیع عادلانه فرصت ها، کاهش بسیاری از هزینه های دولت، مردم و بنگاه ها شود.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در