با زیباترین دیدنی های قزوین آشنا شوید


با زیباترین دیدنی های قزوین آشنا شوید

جا‌های دیدنی قزوین که سکونت 1700 ساله در این شهر را نشان می‌دهند در کنار موقعیت جغرافیایی بسیار عالی و دسترسی آسان به آن بهانه‌ای زیبا برای سفرمان به این شهر می‌باشد. قرار گرفتن این شهر در مسیر جاده ابریشم و انتخاب آن به عنوان پایتخت ایران در دوره صفویان و شرایط آب و هوایی بسیار عالی همگی در مطرح شدن نام این شهر و بالا بردن اهمیت آن در بین...

جا‌های دیدنی قزوین که سکونت ۱۷۰۰ ساله در این شهر را نشان می‌دهند در کنار موقعیت جغرافیایی بسیار عالی و دسترسی آسان به آن بهانه‌ای زیبا برای سفرمان به این شهر می‌باشد. قرار گرفتن این شهر در مسیر جاده ابریشم و انتخاب آن به عنوان پایتخت ایران در دوره صفویان و شرایط آب و هوایی بسیار عالی همگی در مطرح شدن نام این شهر و بالا بردن اهمیت آن در بین شهر‌های ایران نقش مهمی داشته اند. زیباترین جا‌های دیدنی قزوین را در ادامه مرور خواهیم کرد تا چهره‌ی دیگری از این شهر را ببینید و و در روز‌های گرم سال کوله بار سفر به سمت آن بردارید.
بنا‌های تاریخی قزوین

با زیباترین دیدنی های قزوین آشنا شوید

کاخ چهلستون
کاخ چهلستون برای ما ایرانی‌ها یعنی سفر به نصف جهان و لذت بردن از هنر و معماری ایران در اصفهان دوست داشتنی! اما شابه با زیبایی و هنر به کار رفته در این بنا را می‌توانید در کاخ چهلستون در قزوین مشاهده کنید. این کاخ زیبا که در مجموعه باغ صفوی واقع شده است، یادگاری به جای مانده از دوره صفویان بوده و به دستور شاه تهماسب صفوی و در باغ سعادت ساخته شده است. با انتخاب این مکان دیدنی در واقع با یک تیر دو نشان می‌زنید، چون بازدید از معماری و هنر اصیل ایران را در کنار آثار خوشنویسی اساتید بزرگی مانند محمد حسین عماد الکتاب و میر عماد قزوینی را در موزه‌ی آن مشاهده کنید.

آدرس: شهر قزوین، میدان آزادی، مجموعه باغ صفوی
با زیباترین دیدنی های قزوین آشنا شویدحمام قجر
از زیباترین بنا‌هایی که معماری و هنر ایرانی؛ مخصوصا کاشیکاری در آن به زیباترین شکل رخ نمایی میکند، حمام‌های بسیار هنرمندانه و باشکوه می‌باشند که در اغلب شهر‌های کشورمان با نمونه‌هایی از آن‌ها برخورد خواهید کرد. حمام قجر یکی از زیباترین جا‌های دیدنی قزوین می‌باشد که به دستور شاه عباس صفوی و در سال ۱۰۵۷ ساخته شده است. مانند سایر حمام‌های ایرانی این بنا از بخش سربینه، میاندر و گرمخانه تشکیل شده است که زیباترین بخش آن شش شاه نشین در سربینه حمام است. با قدم گذاشتن در حمام قجر می‌توانید سبک زندگی مردان و زنان قزوین را در موزه مردم شناسی مرور کنید. این موزه از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را شروع کرده و با استقبال بسیار خوبی از طرف گردشگران داخلی و خارجی روبرو شده است.

آدرس: شهر قزوین، بلوار نادری، خیابان عبید زاکانی، خیابان درگاهی
با زیباترین دیدنی های قزوین آشنا شویدکلیسای کانتور
کلیسای سرخ رنگ کانتور که در بین اهالی این شهر به برج ناقوس شهرت دارد، از دیگر جا‌های دیدنی قزوین می‌باشد که سکوت خاصی در آن حکم فرماست. تنها صدایی که در این کلیسا به گوش میرسد، صدای گردشگرانیست که از بازارچه کوچک آن سوغات و صنایع دستی میخرند. این کلیسا در گذشته محل عبادت روس‌ها و پیروان مذهب ارتدکس بوده و معماری آن به سبک چلیپایی می‌باشد. این بنای تاریخی یادگاری از دوره اشغال ایران توسط روس‌ها می‌باشد و امروز به بنایی ساکت و خاموش تبدیل شده است.

آدرس: شهر قزوین، خیابان آیت الله طالقانی، خیابان دارایی
با زیباترین دیدنی های قزوین آشنا شویدسردر عالی قاپو
بار دیگر شباهت قزوین و اصفهان را با معرفی سردر عالی قاپو مرور می‌کنیم! البته آنچه در عالی قاپو اصفهان می‌بینید با سردر عالی قاپو قزوین تفاوت زیادی دارد. با قدم گذاشتن به خیابان سپه قزوین که اولین خیابان ساخته شده در ایران به شمار میرود، سردر بسیار زیبا و هنرمندانه‌ای را مشاهده خواهید کرد که به عنوان ورودی ارگ سلطنتی کاربرد داشته است. با عبور از این سردر زیبا و قدم زدن در باغ بسیار زیبا و خوش آب و هوا در نهایت می‌توانید به موزه عکاسخانه این شهر بروید. پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این بنای تاریخی را در سفر به قزوین از دست ندهید، چون علاوه بر داشتن معماری بی مانند، از موقعیت مکانی خوبی برخوردار است و با سایر جاذبه‌های شهر فاصله کمی دارد.

آدرس: شهر قزوین، تقاطع خیابان هلال احمر و پیغمبریه
با زیباترین دیدنی های قزوین آشنا شویدبازار قزوین
با توجه به اینکه قزوین به مدت ۵۷ سال پایتخت حکومت پادشاهان صفوی بوده است، در نتیجه بیشتر بنا‌های تاریخی آن متعلق به این دوران می‌باشد. بازار سنتی و قدیمی از دیگر جا‌های دیدنی قزوین می‌باشد که با داشتن معماری هنرمندانه و سرا‌ها و تیمچه‌های پر رونق مکانی عالی برای قدم زدن و خرید کردن محسوب میشود. از جمله جا‌های دیدنی در این بازار که نباید از دست داد می‌توان به سرای وزیر، سرای حاج رضا، مسجد النبی و سرای سعد السلطنه اشاره کرد.
با زیباترین دیدنی های قزوین آشنا شوید
آب انبار‌ها

از دیگر بنا‌های تاریخی که در اغلب شهر‌های ایران نمونه‌هایی از آن‌ها به چشم میخورد، آب انبار‌های آجری با معماری خاص می‌باشد. از دیگر جا‌های دیدنی قزوین آب انبار‌های بسیار زیادی می‌باشد که در گوشه و کنار شهر جلوه گری میکنند. تنوع زیاد در این بنا‌ها باعث شده است تا قزوین لقب شهر آب انبار‌ها را به خودش اختصاص دهد. از معروف‌ترین آب انبار‌های قزوین می‌توان به آب انبار سردار بزرگ و سردار کوچک، آب انبار آقا، آب انبار زنانه بازار، مسجد جامع، حاج کاظم و آب انبار حکیم اشاره کرد.
با زیباترین دیدنی های قزوین آشنا شوید
مسجد جامع قزوین

از دیگر جا‌های دیدنی قزوین که بخاطر داشتن بسیار بالا شناخته شده است، مسجد جامع این شهر می‌باشد. مسجد جامع قزوین که در سال ۱۹۲ هجری قمری و به دستور هارون خلیفه عباسی ساخته شده است، در طول تاریخ با ناملایمتی‌های زیادی روبرو بوده و بعد از ترمیم و بازسازی‌های متعدد امروز محکم و استوار به جای مانده است. این مسجد تاریخی را می‌توانید در خیابان قدیمی سپه قزوین مشاهده کنید و علاوه بر لذت بردن از سکوت و آرامشش، در معماری سبک سلجوقیان و صفویان آن غرق شوید.
در حال حاضر و از سال ۱۳۹۲ بخشی از فضای این مسجد به موزه سنگ تبدیل شده است و می‌توانید از سفالینه‌های قدیمی و سنگ نگاره‌های ارزشمند بازدید کنید.

آدرس: شهر قزوین، خیابان سپه
با زیباترین دیدنی های قزوین آشنا شویدموزه‌های قزوین
اگر عاشق تاریخ و مرور آن هستید، قطعا موزه گردی در سفر می‌تواند انتخابی عالی برایتان باشد. در شهر قزوین دو موزه دیدنی به نام موزه قزوین و موزه دکتر صالحی وجود دارد که در هر یک آثار بسیار ارزشمندی نگهداری میشود. در موزه قزوین می‌توانید آثاری از دوره قبل از اسلام تا قاجاریان را مشاهده نمایید و در موزه دکتر صالحی هدایای بسیار نفیس و ارزشمندی که از گوشه و کنار دنیا به دکتر صالحی در دوره وزارت به ایشان اهدا شده است بازدید کنید.

آدرس هر دو موزه: شهر قزوین، خیابان هلال احمر
با زیباترین دیدنی های قزوین آشنا شویدحسنیه امینی‌ها
از دیگر جا‌های بسیار زیبا و دیدنی قزوین می‌توان به حسینیه امینی‌ها اشاره کرد. این حسینیه که در خیابان مولوی واقع شده است، بخشی از عمارت بسیار زیبا و مجلل متعلق به حاج محمد رضا امینی می‌باشد. تزئینات به کار رفته در تالار‌های حسینیه و سرسبزی و آرامش حیاط آن آرامش خاصی را به همراه دارد که نباید آن را از دست داد.

آدرس: قزوین، خیابان مولوی
از دیگر جا‌های دیدنی قزوین که از نظر تاریخی ارزش بسیار زیادی دارند می‌توان به مسجد النبی، آرامگاه حمدالله مستوفی، دروازه تهران، بقعه شاهزاده حسین و سرای سعد السطنه اشاره کرد.با زیباترین دیدنی های قزوین آشنا شوید
جاذبه‌های طبیعی قزوین
در کنار مرور زیبایی‌های تاریخی این شهر اگر در زمان مناسب و بهار و تابستان به قزوین سفر کنید، می‌توانید از جاذبه‌های بسیار زیبا و ارزشمند طبیعی آن نیز بازدید کنید و لذت ببرید. دریاچه اوان در الموت، دره نینه رود در خرمدشت، آبگرم یله گنبد، منطقه ییلاقی پیچ بن در الموت و دره گرمالو و قلعه الموت از جمله جا‌های دیدنی هستند که می‌توانند سفر به این شهر را به یاد ماندنی و خاطره انگیز کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید