اختصاص 306 میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل به زیرساخت های شهری و روستایی لرستان


اختصاص 306 میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل به زیرساخت های شهری و روستایی لرستان

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، 306 میلیارد تومان اعتبار برای جبران بخشی از خسارت های سیل در زیرساخت های عمرانی شهر و روستاهای استان اختصاص یافته است.

سید موسی خادمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: : بر اساس مصوبه هیات وزیران بیش از سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی بخش های خسارت دیده ناشی از سیل میان استان ها توزیع می شود که سهم لرستان با ۸۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بیشتر از ۲۶ استان هدف است.

وی تصریح کرد: بیشترین سهم از اعتبارات جبران خسارت های ناشی از سیل در کشور به این استان اختصاص یافته که نشان دهنده توجه دولت به این استان می باشد.

به گفته وی این رقم در ۹ بخش زیرساخت های راه و شهرسازی، تاسیسات و زیرساخت، آب و فاضلاب شهری و ورستایی، آیستگاههای پمپاژ و تاسیسات آبی در دست بهره برداری، بازسازی ایستگاههای سنجش آب منطقه ای، سماندهی، دیواره سازی و لایروبی رودخانه ها، شبکه های توزیع و انتقال برق اختصاص یافته و به استان ها ابلاغ شده است.

خادمی اضافه کرد: سهم لرستان از جبران خسارت سیل به بخش راه و شهرسازی ۳۴۰ و در حوزه زیرساخت های عمرانی شهر و روستا نیز ۳۰۶ میلیارد تومان می باشد.

استاندار لرستان افزود: تخصیص اعتبار لرستان در حوزه آب و فاضلاب شهری ۱۰۱، و آبفار نیز ۲۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات وزیران، ۴۴ میلیارد تومان برای جبران خسارت ایستگاههای پمپاژ، سردهنه های کشاورزی و تاسیسات آبی در دست بهره برداری به لرستان تخصیص یافت.

وی گفت: همچنین سهم لرستان برای جبران خسارات ناشی از سیلاب به تاسیسات برقی ۷۶.۵ میلیارد تومان تعیین شده است.

خادمی توضیح داد: در مجموع ۲۶ استان از این اعتبارات بهره مند می شوند که برای برخی استان ها همچون لرستان در تمامی سرفصل ها ردیف اعتباری مشخص شد.

خسارت سیل فروردین امسال به زیرساخت های لرستان ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

۷۲۶۹/۶۰۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر