«سیدحسین نقوی حسینی»، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص «ائتلاف دریایی آمریکا» گفت: پرداخت هزینه‌های تنش‌آمیز امریکا در مناطق مختلف بر عهده کشورهای منطقه است. آمریکایی‌ها به دنبال چنین ائتلاف‌هایی هستند و از قبل هم ائتلاف کشورهای حوزه خلیج فارس را دنبال می کردند که در جنگ یمن خود را نشان داد و این ائتلاف بهم ریخت.

او ادامه داد: آمریکا به دنبال ائتلافی است که هزینه‌های تنش خود را در منطقه، به گردن دولت‌های دیگر بیندازد. از ائتلاف دریایی آمریکا استقبال نخواهد شد و این ائتلاف شکل نخواهد گرفت.

او گفت: قطعا حوزه خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان و منطقه تحت نظارت و کنترل کشورهای منطقه است. آمریکا چه ائتلاف کند چه ائتلاف نکند، نمی‌تواند روی منطقه تاثیرگذار باشد و قدرت‌های منطقه پاسخش را خواهند داد.

«علی مطهری»، نماینده مردم تهران در مجلس، هم در همین خصوص توضیح داد: فکر نمی‌کنم این ائتلاف دریایی آمریکا عملی شود. در چند روز گذشته آمریکا گفته بود کمکی به کشتی‌های انگلیسی نخواهد کرد.

او ادامه داد: این اقدام آمریکا هزینه های زیادی برای آمریکا به همراه دارد. آمریکا همیشه اقتصادی فکر می‌کند و بعید می‌دانم حرف آنها عملی شود و بیشتر جنبه روانی دارد و می‌خواهند ایران را وادار به عقب‌نشینی کنند.