میزان رضایت مشتریان از خودروسازان جهان در سال 2019 اعلام شد


میزان رضایت مشتریان از خودروسازان جهان در سال 2019 اعلام شد

بر اساس لیست منتشر شده از سوی موسسه شرکت جی دی پاور (J.D. Power) در خصوص میزان رضایت مشتریان از خودروسازان جهان در سال 2019، شرکت پورشه در صدر و میتسوبیشی در قعر این لیست قرار گرفته است. موسسه جی دی پاور (J.D. Power) آخرین نتایج عملکرد خودروسازان جهان را در قالب ارزیابی APEAL منتشر کرد که... نوشته میزان رضایت مشتریان از خودروسازان جهان در سال...

بر اساس لیست منتشر شده از سوی موسسه شرکت جی دی پاور (J.D. Power) در خصوص میزان رضایت مشتریان از خودروسازان جهان در سال 2019، شرکت پورشه در صدر و میتسوبیشی در قعر این لیست قرار گرفته است.

موسسه جی دی پاور (J.D. Power) آخرین نتایج عملکرد خودروسازان جهان را در قالب ارزیابی APEAL منتشر کرد که در این بررسی میزان ارزیابی مالکان وسایل نقلیه جدید بعد از 90 روز تملک ارزیابی شده است. در این مطالعه از آنها خواسته شده است که 90 ویژگی خودرو را در 10 گروه مختلف ارزیابی کنند که شامل موارد مختلفی از جمله دینامیک رانندگی تا چگونگی کارآمدی سیستم خودرو می‌شود. ارزیابی سال 2019 نشان داد که میانگین رضایتمندی 823 از 1000 بوده است که حاکی از افزایش جزئی رضایت‌مندی نسبت به سال گذشته (امتیاز 820) است. گفتنی است از میان 32 برند موجود در این ارزیابی، 22 مورد از آنها نسبت به سال 2018 پیشرفت‌های را تجربه کردند.

ارزیابی رضایت مشتریان از خودروسازان جهان

میزان رضایت مشتریان از خودروسازان جهان در سال 2019 اعلام شد

اگر به برندگان این ارزیابی بپردازیم، شرکت خودروسازی پورشه به عنوان بهترین برند شناخته شد؛ زیرا این شرکت بیشترین امتیاز ارزیابی APEAL یعنی امتیاز 891 را به دست آورد. دو شرکت بی ام و و جنسیس به صورت مشترک با کسب امتیاز 868 در رده دوم قرار گرفتند، در حالی که پس از آنها آئودی با امتیاز 867 و ولوو با امتیاز 863 در جایگاه سوم و چهارم را از آن خود کردند.

رم پیشرفته‌ترین برند تجاری بود و پیشرفت 26 امتیازی آن از سال 2018 باعث شد تا بتواند عنوان برتر برند بازار انبوه را با امتیاز 851 کسب کند. پس از این شرکت خودروسازی، خودروسازانی چون دوج با امتیاز 848، مینی با امتیاز 835، فولکس واگن با امتیاز 829 و فورد با امتیاز 828 جایگاه‌های بعدی را در اختیار گرفتند.

در انتهای دیگر این لیست، شاهد نام برند میتسوبیشی با امتیاز 773 هستیم که بالای آن بیوک با امتیاز 800 و سوبارو با امتیاز 807 قرار گرفته‌اند. طبق این لیست از سه برند لوکس با امتیاز پایین نیز می‌توان به اینفینیتی با امتیاز 828، آکورا با امتیاز 832 و جگوار با امتیاز 843 اشاره کرد.

در حالی که بین بالاترین و کمترین امتیاز برندها حدود 118 امتیاز اختلاف وجود دارد، اما طبق این لیست اختلاف میان برندهای لوکس و غیرلوکس به کمترین میزان خود کاهش پیدا کرده است. بر اساس این ارزیابی تفاوت میان این دو گروه حدود 35 امتیاز است، در حالی که این میزان در سه سال قبل حدود 50 امتیاز بود.

اگز از مدل‌ها بخواهیم آماری را بگوییم، آئودی ای 7 بالاترین امتیاز را در میان سایر مدل‌ها به دست آورد. البته این یکی از دو جوایزی بود که گروه فولکس واگن دریافت کرد؛ چراکه پورشه کاین نیز بهترین شاسی بلند میان سایز پریمیوم در این ارزیابی معرفی شد.

میزان رضایت مشتریان از خودروسازان جهان در سال 2019 اعلام شد

فورد بیشترین جوایز را کسب کرد؛ زیرا 5 محصول این شرکت شامل Expedition، اف 150، رنجر، سوپر دیوتی و لینکلن Navigator توانستند در رده‌های برتر کلاس خود قرار بگیرند. طبق این ارزیابی بی ام و به فورد بسیار نزدیک شده است؛ چراکه 4 محصول این شرکت یعنی سری 2، ایکس 4، مینی کوپر و مینی کانتریمن در کلاس‌های مختلف 4 جایزه دریافت کرد.

از سایر مدل‌های قابل توجه می‌توان به شورولت بلیزر، جی ام سی Terrain، هوندا آکورد و ادیسه، نیسان آلتیما و ماکسیما، تویوتا کمری و یاریس اشاره کرد که در کنار مرسدس C کلاس، دوج چلنجر و کیا فورت در کلاس‌های خود جایزه دریافت کردند.

به گفته دیو سارجنت، معاون موسسه جی دی پاور، میزان رضایت از فناوری جدید در حال افزایش است، اما بخش سیستم اطلاعاتی سرگرمی (infotainment) همچنان به عنوان قسمتی شناخته می‌شود که خودروسازان بتوانند آن را بهبود ببخشند. به عنوان مثال مواردی چون سیستم نمایش نقطه کور، سیستم جلوگیری از برخورد و هشدار خروج از خط باید به عنوان یک نشانه مثبت برای تولیدکنندگان باشد، چراکه این قابلیت‌ها به عنوان استاندارد و امکانات اولیه خودروهای کاملا خودکار محسوب می‌شوند.

میزان رضایت مشتریان از خودروسازان جهان در سال 2019 اعلام شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته