421نفر در بهار امسال در حوادث کار جان باختند


421نفر در بهار امسال در حوادث کار جان باختند
سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه امسال ۴۲۱نفر به دنبال وقوع حوادث کار جان باختند و به مراکز پزشکی قانونی ارجاع داده شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان پزشکی قانونی کشور، طی ماه های فروردین تا پایان خرداد سال ۱۳۹۸، ۴۲۱ نفر از هموطنان در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (۱۳۹۷) ۱۷.۹ درصد رشد را نشان می دهد.

از جانباختگان حوادث کار در ۳ ماهه نخست امسال ۴۱۷نفر مرد و ۴نفر هم زن بودند.

در این مدت بیشترین آمار فوتی های حوادث کار در استان های تهران با ۱۱۰، اصفهان با ۲۷ و خراسان رضوی و مازندران هر یک با ۲۵ نفر ثبت شده است.

همچنین استان های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری هر یک با ۲، سیستان و بلوچستان با ۳ و ایلام با ۴ مورد متوفی کمترین آمار تلفات حوادث ناشی از کار را در این مدت داشتند.

بر اساس این گزارش در سال گذشته بیشترین آمار تلفات با ۴۲۴ فوتی مربوط به استان تهران و کمترین آن با ۳ فوتی مربوط به استان ایلام بوده است و همچنین بر اساس میزان مرگ ها در مقایسه با جمعیت هر استان، استان های بوشهر با ۴.۴ و پس از آن یزد با ۳.۶ و تهران با ۳ متوفی در هر صدهزار جمعیت بیشترین و استان کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و آذربایجان غربی با ۰.۸، چهارمحال و بختیاری با ۰.۹ و سیستان و بلوچستان با ۱.۲ متوفی در هر صدهزار جمعیت کمترین میزان مرگ بر اثر حوادث ناشی از کار به نسبت جمعیت در سال ۱۳۹۷ را داشتند.

سقوط از بلندی بیشترین علت مرگ در حوادث کار

طی این مدت در حوادث کار عمده ترین علت مرگ را سقوط از بلندی تشکیل داده است و بر اساس آمارهای موجود طی این مدت ۱۵۴ نفر از متوفیات حوادث کار بر اثر سقوط از بلندی جان خود را از دست داده اند که ۵.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

پس از آن برخورد جسم سخت با ۱۱۳، برق گرفتگی با ۶۰، سوختگی با ۴۳ و کمبود اکسیژن با ۱۷ فوتی در رتبه های بعدی علل مرگ بر اثر حوادث کار قرار می گیرندو همچنین ۳۴ نفر دیگر نیز به دلایلی دیگر در حوادث کار جان خود را از دست داده اند.

براساس قوانین موجود، حوادث ناشی از کار با ۲ ویژگی مشخص می شوند؛ حوادثی که در حین انجام وظیفه و حوادثی که به سبب انجام وظیفه رخ می دهند.

با بررسی آمارهای منتشر شده در سال های اخیر، سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از جمله مهم ترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار در کشور است که با رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاعات می توان بروز این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه منابع انسانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا