رشد 17 درصدی فوتی های ناشی از حوادث کار


بیشترین آمار تلفات با 424 فوتی مربوط به استان تهران و کمترین آن با سه فوتی مربوط به استان ایلام بوده است.

رشد 17 درصدی فوتی های ناشی از حوادث کار

در بهار امسال ۴۲۱ نفر به دلیل وقوع حوادث ناشی از کار در کشور جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا، سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که در سه ماهه نخست امسال، ۴۲۱ نفر از هموطنان در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که ۴۱۷ نفر از این افراد مرد و ۴ نفر زن بودند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۹ درصد رشد را نشان می دهد.

در این مدت بیشترین آمار تلفات حوادث ناشی از کار در استان های تهران با ۱۱۰، اصفهان با ۲۷ و خراسان رضوی و مازندران هر یک با ۲۵ نفر فوتی ثبت شده است.

همچنین استان های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری هر یک با ۲، سیستان و بلوچستان با ۳ و ایلام با ۴ مورد متوفی کمترین آمار تلفات حوادث ناشی از کار را در این مدت داشته اند.

در سال گذشته بیشترین آمار تلفات با ۴۲۴ فوتی مربوط به استان تهران و کمترین آن با سه فوتی مربوط به استان ایلام بوده است. همچنین بر اساس میزان مرگ ها در مقایسه با جمعیت هر استان، استان های بوشهر با ۴.۴ و پس از آن یزد با ۳.۶ و تهران با ۳ متوفی در هر صدهزار جمعیت بیشترین و استان کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و آذربایجان غربی با ۰.۸، چهارمحال و بختیاری با ۰.۹ و سیستان و بلوچستان با ۱.۲ متوفی در هر صدهزار جمعیت کمترین میزان مرگ بر اثر حوادث ناشی از کار به نسبت جمعیت در سال ۱۳۹۷ را داشته اند.

سقوط از بلندی بیشترین علت مرگ در حوادث کار

طی این مدت در حوادث ناشی از کار عمده ترین علت مرگ را سقوط از بلندی تشکیل داده است. بر اساس آمارهای موجود طی این مدت ۱۵۴ نفر از متوفیات حوادث کار بر اثر سقوط از بلندی جان خود را از دست داده اند که ۵.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

پس از آن برخورد جسم سخت با ۱۱۳، برق گرفتگی با ۶۰، سوختگی با ۴۳ و کمبود اکسیژن با ۱۷ فوتی در رتبه های بعدی علل مرگ بر اثر حوادث کار قرار می گیرند. همچنین ۳۴ نفر دیگر نیز به دلایلی دیگر در حوادث کار جان خود را از دست داده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه