وکیلی: یکی از مهم‌ترین مطالبات اصلاح‌طلبان موضوع رفع حصر است/ باید با آل سعود به وحدت برسیم!


وکیلی: یکی از مهم‌ترین مطالبات اصلاح‌طلبان موضوع رفع حصر است/ باید با آل سعود به وحدت برسیم!

در شرایطی که مردم با مشکلاتی همچون افزایش افسارگسیخته اجاره بهای مسکن، هزینه سنگین خرید مسکن، اشتغال، فراهم کردن مقدمات ازدواج، دست و پنجه نرم می‌کنند، دغدغه اصلاح طلبان رفع حصر سران فتنه است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** وکیلی: یکی از مهم‌ترین مطالبات اصلاح‌طلبان موضوع رفع حصر است

«محمد علی وکیلی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «ما به خوبی واقفیم که یکی از مهم‌ترین مطالبات اصلاح‌طلبان موضوع رفع حصر است، اما در این بین باید توجه داشت که خواسته حصر را از طریق ادای مجلس ششمی و اقداماتی از آن دست نمی‌توان رفع کرد، بلکه با تعامل این موضوع حل خواهد شد».

در شرایطی که مردم با مشکلاتی همچون افزایش افسارگسیخته اجاره بهای مسکن، هزینه سنگین خرید مسکن، اشتغال، فراهم کردن مقدمات ازدواج، گرانی اقلام ضروری سبد خانوار، گرانی لوازم خانگی، حقوق معوقه، گرانی خودرو، هزینه‌های سنگین بخش درمان و... دست و پنجه نرم می‌کنند، دغدغه اصلاح طلبان رفع حصر سران فتنه است.

وکیلی: یکی از مهم‌ترین مطالبات اصلاح‌طلبان موضوع رفع حصر است/ باید با آل سعود به وحدت برسیم!

چندی پیش «عبدالله نوری» وزیر کشور دولت اصلاحات گفته بود: «برای مردمی که نان شب ندارند، دغدغه‌هایی حتی مانند رفع حصر کمتر مطرح است، هیچ کس انتظار ندارد کسی که چند جوان بیکار در خانه دارد، اولویت اولش رفع حصر باشد».

«عبدالله رمضان‌زاده» سخنگوی دولت اصلاحات نیز چندی پیش گفته بود: «اگر از هزار خانواده اولویت‌هایش را بپرسیم، قطعاً بین رفع حصر و رفع بی‌کاری به رفع مشکل بی‌کاری تأکید می‌کند».

** باید با آل سعود به وحدت برسیم!

«داوود هرمیداس باوند» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه همدلی گفت: «ایران و عربستان مهم‌ترین کشورهای منطقهِ استراتژیک و فوق‌العاده مهم خاورمیانه هستند. پس می‌توان این طور نتیجه‌گیری کرد، فاصله‌ای که بین دو کشور به‌وجود آمده است، پتانسیل‌های موجود در ایران و عربستان را هدر می‌دهد. همچنین باعث خواهد شد کشورهای فرامنطقه‌ای به فکر سوءاستفاده باشند. چرا که خاورمیانه سرشار از انرژی و فرصت است و طبیعی است که مثلاً آمریکا تلاش‌هایش را به‌کار بگیرد تا بخشی از ذخایر موجود در این منطقه را تصاحب کند. اما اگر ایران و عربستان فضایی تعاملی با هم داشته باشند و به یک همصدایی برسند، فرصت بهره‌بری از کشورهای دیگر سلب خواهد شد».

هرمیداس باوند در ادامه گفت: «به نظر من هم جمهوری اسلامی و هم دولت سعودی باید با تشخیص ضرری که شرایط فعلی دارد، کمی از موضع‌های خود عقب‌نشینی کنند و برای رسیدن به وحدتی که بسیار-بسیار لازم است، به قول معروف کوتاه بیایند. در واقع اگر نکته‌هایی را که باعث اختلاف شده است با اشتراکات دو کشور مقایسه کنیم، می‌بینیم که اشتراکات پررنگ‌تر است که این نشان می‌دهد، ایران و عربستان باید بنا را بر حل اختلاف بگذارند».

وکیلی: یکی از مهم‌ترین مطالبات اصلاح‌طلبان موضوع رفع حصر است/ باید با آل سعود به وحدت برسیم!

اکنون بیش از ۴ سال از کشتار مردم مظلوم یمن توسط رژیم آل سعود سپری شده است. آل سعود همچنین «فاجعه تلخ منا» را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است. حمایت همه جانبه از گروهک‌های تکفیری تروریستی در منطقه نیز از دیگر اقدامات آل سعود در سال‌های اخیر است.

پیش از این «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه- اردیبهشت ۹۷- در شورای روابط خارجی آمریکا در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود: «من درباره منطقه خودمان صحبت می‌کنم. ما باید اول به کمبود مذاکره رسیدگی کنیم. ما بارها در خفا و پنهان (به مقامات عربستان) درخواست مذاکره منطقه‌ای داده‌ایم. نه ایران و نه عربستان سعودی نمی‌توانند هژمون منطقه ما باشند. این یک واقعیت است و باید آن را بپذیریم. هرقدر هم که ناراحت‌کننده باشد، اما هیچ‌یک از ما نمی‌توانیم هژمون جدید منطقه باشیم… باید به دنبال منطقه‌ای قدرتمند باشیم، نه دنبال قدرتمندترین بودن در این منطقه».

سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه اصل «عزت، حکمت و مصلحت» بنا شده است و بر همین اساس، تعامل با آل سعود -در جایگاه گاو شیرده ترامپ و عامل جنایت در منطقه و حامی تروریسم تکفیری- به هیچ عنوان منطبق با منافع ملی و عزت مردم ایران نیست.

** منتجب نیا: شورای نگهبان باید برای اصلاح طلبان فرش قرمز پهن کند!

«رسول منتجب‌نیا» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «شورای نگهبان باید به مردم و جناح‌های مختلف این اطمینان را بدهد که فقط قانون را پیاده می‌کند و ذره‌ای جناح‌بندی یا طرفیتی نسبت به یک جناح در کارش نیست. این‌ها باید بیش از گذشته در جامعه ایجاد شود. پس اگر فرش قرمز هم پهن کنند کار بزرگی نکردند بلکه خدمت به نظام کرده‌اند و منتی بر سر اصلاح‌طلبان نگذاشته‌اند. انتظار اصلاح‌طلبان این است که این اطمینان و اعتماد داده شود که در انتخابات حق و عدالت اجرا شود تا اتحاد و انسجام ایجاد شود».

هر چه به موعد انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم، بر شدت حملات اصلاح طلبان به شورای نگهبان افزوده می‌شود.

وکیلی: یکی از مهم‌ترین مطالبات اصلاح‌طلبان موضوع رفع حصر است/ باید با آل سعود به وحدت برسیم!

حمله طیف اصلاح طلب به شورای نگهبان با چند هدف عمده صورت می‌گیرد. هدف اصلی این است که با فضاسازی و عملیات روانی، گزینه‌های خاص و حاشیه دار اصلاح طلب از فیلتر شورای نگهبان عبور کند. هدف بعدی نیز این است که بر کارنامه خالی فراکسیون امید مجلس دهم سرپوش گذاشته شود.

** شیرزاد: ما دوران اوباما را از دست دادیم!

«احمد شیرزاد» نماینده مجلس ششم در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «تصمیم برجام خیلی دیر بود و می‌توانستیم خیلی زودتر به آن برسیم. ما سال‌های زیادی از دوره آقای اوباما را از دست دادیم».

وکیلی: یکی از مهم‌ترین مطالبات اصلاح‌طلبان موضوع رفع حصر است/ باید با آل سعود به وحدت برسیم!

فعالین اصلاح طلب همچنان در پی القای دوگانه دروغین «اوبامای خوب- ترامپِ بد» هستند. این در حالی است که قانون محدودیت ویزا، قانون تحریمی آیسا، قانون وضعیت اضطراری علیه ایران، بلوکه کردن 2 میلیارد دلار از اموال مردم ایران، تروریست! نامیدن نماینده دولت روحانی در سازمان ملل، یاغی! نامیدن مردم ایران، تصویب دهها طرح ضدایرانی و...همگی در دوران اوبامای مؤدب! و باهوش! اتفاق افتاد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور