کامیون‌های دارای اضافه‌بار موجب تخریب جاده‌ها می‌شوند


کامیون‌های دارای اضافه‌بار موجب تخریب جاده‌ها می‌شوند

مراغه - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هشترود گفت: کامیون‌های دارای اضافه‌بار موجب تخریب آسفالت جاده‌ها و آسیب‌دیدگی ابنیه‌ها و پل‌ها می‌شوند.

به گزارش ایرنا، علی ابوالحسنی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این راستا و با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی، میزان بار کامیون‌های حامل بار در حوزه استحفاظی هشترود کنترل و با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود.

وی گفت: شبکه راه‌های کشور با صرف هزینه‌های زیادی ساخته می‌شود که متاسفانه با حمل اضافه‌بار توسط کامیون‌ها، آسفالت جاده‌ها تخریب شده و به پل‌ها و ابنیه‌ها خسارت وارد می‌شود.

ابوالحسنی با بیان اینکه حفظ و صیانت از زیرساخت‌های حمل و نقل از وظایف اصلی این اداره است، اظهار داشت: نظارت و کنترل اوزان کامیون‌های حامل بار و جلوگیری از ضررهای ناشی از ان و همچنین کاهش تصادفات جاده‌ای با همکاری پلیس راه هشترود - مراغه به طور جدی دنبال خواهد شد.

وی گفت: شهروندان و رانندگان با داشتن اطلاعات ترافیکی و با رعایت قوانین حمل و نقل و با فرهنگسازی می‌توانند در کاهش سوانح جاده ای سهیم باشند.

شهرستان هشترود با ۵۷هزار جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری جنوب‌شرق تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی واقع شده و به دلیل قرارگرفتن در جنوب استان و مسیر تردد مرکز به غرب و شمال‌غرب کشور، بسیاری از رانندگان کامیون‌های باری، جاده‌های این شهرستان را برای انتقال کالا و مواد انتخاب می‌کنند و همین امر در کنار آب و هوای کوهستانی و سرد، موجب تخریب سریع آسفالت جاده‌های شهرستان شده است.

۳۰۷۷/۷۴۸۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته