ضرورت توجه به ظرفیت‌های فرهنگی کوهبنان برای توسعه گردشگری


ضرورت توجه به ظرفیت‌های فرهنگی کوهبنان برای توسعه گردشگری

کانون خبرنگاران نبأ ــ سامان‌دهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در سطح ملی و بومی مبتنی بر فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی و کمک به بهبود کسب و کارهای فرهنگی و هنری از جمله محورهای مورد تأکید در بحث توسعه گردشگری کوهبنان است.

ضرورت توجه به ظرفیت‌های فرهنگی کوهبنان برای توسعه گردشگری

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کوهبنان به ریاست فرماندار و با حضور اکثریت اعضا به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته، 7 مرداد در دفتر فرماندار شهرستان برگزار شد. در ابتدای این جلسه حسین سالاری، فرماندار کوهبنان ضمن تبریک هفته کارآفرینی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای گفت: در راستای سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ و با توجه به ظرفیت‌های درونی و بومی ۱۵ شهرستان خلاق فرهنگی و هنری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان معرفی شدند.
وی خاطر‌نشان کرد: باید تلاش کنیم تا ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کوهبنان تقویت شوند و با توسعه گردشگری این مهم را بیشتر و بهتر معرفی کنیم.
فرماندار کوهبنان بیان کرد: کمک به برنامه‌ریزی برای توسعه پایدار همچنین کشف، جذب و پرورش فعالیت‌ها و حمایت از پیشنهادهای نو، خلاقانه، اثربخش و پایدار بومی از مهمترین اهداف این طرح هستند.
وی گفت: سامان‌دهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در سطح ملی و بومی مبتنی بر فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی، تبادل تجربیات و دانش بومی در میان شهرهای مختلف ایران، توسعه اقتصاد و فرهنگ‌ و همچنین کمک به بهبود کسب و کارهای فرهنگی و هنری و... از دیگر اهداف این‌ طرح هستند.
سالاری تصریح کرد: کوهبنان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ویژه‌ای در عرصه‌های معادن از جمله ذغال سنگ‌، سرب و روی و نیز صنایع دستی، آثار و ابنیه مذهبی، تاریخی، طبیعی و گردشگری متنوع و...است.

نامجو کوهبنانی

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق