وزرای مسلمان به کابینه سریلانکا برگشتند


وزرای مسلمان به کابینه سریلانکا برگشتند

وزرای مسلمان سریلانکا که در پی کشتار در بمب گذاری های عید پاک به طور دسته جمعی استعفا داده بودند بار دیگر به دولت پیوستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «عرب نیوز»، وزرای مسلمان سریلانکا که در پی کشتار در بمب گذاری های عید پاک به طور دسته جمعی استعفا داده بودند بار دیگر به دولت پیوستند.

علت استفعای دسته جمعی وزرای مسلمان هجمه ای بود که پس از کشتارهای عیدپاک،مسلمانان را هدف قرار داده بود.

9 قانونگذار دولتی که برخی از آنها را وزرای کابینه تشکیل می دادند در اوایل ژوئن پس از اینکه یک نماینده بودایی خواستار اخراج آنها شد ،استفعا دادند.

این نماینده بودایی ،وزرای مسلمان را متهم به ارتباط های تروریستی کرده بود اما پلیس سریلانکا اعلام کرد که این افراد هیچ گونه ارتباطی با گروه های تروریستی نداشته اند.

در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری سریلانکا آمده است که وزرای دولتی و معاونین آنها که اخیرا استعفا داده بودند به دولت پیوسته و یک بار دیگر نزد رئیس جمهور،قسم یاد کردند.

رهبران مسلمان اعلام کرده بودند که جامعه اسلامی که 10 درصد جمعیت 21 میلیونی سریلانکا را تشکیل می دهد،قربانی خشونت،اظهارات ناشی از تنفر و آزارهای مختلف در پی حملات عیدپاک بوده اند.

«رئوف حکیم»،رهبر کنگره اسلامی سریلانکا گفت که مسلمانان با نیروهای امنیتی در این شرایط همکاری کرده بودند اما با قربنی شدن دسته جمعی مواجه شدند.

در پی بمب گذاری های عید پاک، اقدامات ضد اسلامی در بسیاری از شهرهای این کشور به ویژه در پایتخت آغاز شد که منجر به کشته شدن مسللمانان و تخریب بسیاری از مساجد،مغازه ها و منازل مسکونی آنها شد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش