اظهارات حضرتی و فلاحت‌پیشه در حیطه وظایف نمایندگی بود


اظهارات حضرتی و فلاحت‌پیشه در حیطه وظایف نمایندگی بود

تهران- ایرنا- سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، گفت: اظهارات الیاس حضرتی و حشمت الله فلاحت‌پیشه درباره مذاکرات و ایجاد میز مدیریت تنش در قطر یا عراق برای کاهش تنش بر اساس وظایف نمایندگی بوده است.

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در توضیح جلسه روز سه شنبه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدای نشست الیاس حضرتی نماینده مردم تهران ضمن حضور در جلسه درباره شکایت مطرح شده از سوی شورای عالی امنیت ملی از وی توضیح داد، شکایت ناظر بر مطرح کردن موضوع «مذاکره با آمریکا ممنوع است» بود اما آقای حضرتی در صحبت‌های خود به مذاکرات زمان جنگ اشاره کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: حضرتی توضیح داد که منظورش مذاکره با مقامات آمریکا و شخص ترامپ نبود بلکه تاکید کرد همان طور که در دوران دفاع مقدس گروه‌هایی را برای تبیین نظرات جمهوری اسلامی می‌فرستادیم، پیشنهاد دادم اکنون هم برای کمک به دیپلماسی و وزارت خارجه این کار صورت گیرد.

هیات نظارت اظهارات حضرتی درباره مذاکره را خلاف نمایندگی تشخیص نداد

جمالی نوبندگانی بیان کرد: حضرتی عنوان کرد که با این کار ظریف وزیر امور خارجه تنها نمی‌ماند و این افراد در راستای منافع ملی نظام می‌توانند به دستگاه دیپلماسی کمک کنند. با توجه به این اظهارات در نهایت هیات نظارت صحبت‌های حضرتی را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد.

اظهارات فلاحت پیشه درباره ایجاد میز مدیریت تنش بر اساس وظایف نمایندگی

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس در ادامه یادآور شد: در این جلسه فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد هم حضور پیدا کرد، شکایتی هم از سوی شورای عالی امنیت ملی از ایشان به دلیل طرح موضوع «ایجاد میز مدیریت تنش در قطر یا عراق با هدف کاهش تنش» مطرح شد.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: فلاحت پیشه در پاسخ تاکید کرد که نظرش مذاکره نبوده بلکه از آن جا که آمریکا و برخی طرف‌های منطقه‌ای تنش‌هایی را در منطقه ایجاد کرده و به آن دامن می‌زنند، پیشنهاد ایجاد کاهش میز تنش را داده است که این به معنای مقابله با سیاست‌های اعلامی نیست. در نهایت هیات نظارت صحبت‌های فلاحت پیشه را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد.

فایل صوتی تنش لفظی بیگدلی و عزیزی در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: موضوع بعدی بررسی شکایت بیگدلی نماینده خدابنده از عزیزی نماینده شیروان و رئیس کمیسیون اجتماعی درباره اظهاراتی پیرامون رئیس صندوق بازنشستگی بود، شکایت ناظر بر تنش لفظی بین دو نماینده در کمیسیون اجتماعی بود، ما در این جلسه صحبت های عزیزی را شنیدیم، مقرر شد که هیات برای اظهارنظر قطعی فایل صوتی مذاکرات یکشنبه ۳۰ تیر کمیسیون اجتماعی را بررسی کند و بعد اظهارنظر کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی