توازن در زنجیره ارزش صنعت ضروری است/ صنعت کفش قابلیت جهش صادراتی دارد


 توازن در زنجیره ارزش صنعت ضروری است/ صنعت کفش قابلیت جهش صادراتی دارد

زرندی گفت: یکی از مهمترین مسائلی که در برنامه ریزی و سیاستگذاری تولید مد نظر داریم توازن در زنجیره ارزش صنایع مختلف است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شاتا، «سعید زرندی» در ادامه سلسله جلسات هم اندیشی با انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی در جمع انجمن های صنعت چرم و صنایع وابسته افزود: صنعت چرم و کفش ایران، صنعتی قدیمی و دارای مزیت نسبی است که در صورت تکمیل حلقه تولید موجب ایجاد ارزش افزوده بسیار بالا می شود.


معاون طرح و برنامه گفت: مشکلات مرتبط با کاهش کشتار دام در سال گذشته تاثیرمستقیمی بر صنعت چرم گذاشت که باید زمینه واردات مواد اولیه آن را فراهم نماییم.


وی افزود: با هم فکری با انجمن ها و تشکل های صنعت چرم ،مدلی برای تامین موداد اولیه مورد نیاز این صنعت تدوین می شود.


معاون طرح و برنامه همچنین تاکید کرد: صنعت کفش قابلیت های بالایی در کشور دارد و می تواند اشتغال زایی خوبی ایجاد کند.


زرندی با اشاره به صادرات 100 میلیون دلاری کفش تصریح کرد: کفش تولید ایران می تواند با یک جهش صادراتی روبه رو شود چرا که زیر ساخت مناسبی در این صنعت وجود دارد.


معاون طرح و برنامه گفت: یکی از موضوعات در این صنعت، فعالیت زیاد واحدهای صنفی تولیدی با مجوز و یا بدون مجوز است که باید برای این بخش نیز تمهیدات لازم اندیشده شود.


وی گفت: صنوف تولیدی نیز دارای مشکلات نقدینگی هستند و در تسهیلات برای آن ها هم سهمی در نظر گرفته شده است.


وی در خصوص انتقادات صورت گرفته در جلسه در خصوص مالیات بر ارزش افزوده گفت: تقریبا در همه مسئولان کشوراتفاق نظر مشترک در خصوص مالیات بر ارزش افزوده شکل گرفته که این رویه ظلم به تولید است.


معاون طرح و برنامه وزارت صنعت ،معدن و تجارت گفت: امیدواریم با همراهی مطلوبی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تولید دارند، هرچه زودتر اصلاحات این قانون به نفع تولید انجام پذیرد.


در این جلسه انجمن ها و تشکل های صنعت چرم و کفش به بیان مسائل این صنعت، راهکارهای توسعه صادرات، تامین مواد اولیه و چگونگی داخلی سازی نیازهای خود پرداختند. /

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی