خیّران بیش از 3 میلیارد ریال به ایتام در نقده کمک کردند


خیّران بیش از 3 میلیارد ریال به ایتام در نقده کمک کردند

ارومیه- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نقده گفت: خیّران این شهرستان، سه میلیارد و 110 میلیون ریال طی چهارماه نخست سال‌جاری به ایتام کمک کرده اند.

حبیب مجدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال‌حاضر ۱۳۸ فرزند یتیم و ۲۸۵ فرزند محسنین در قالب طرح‌های اکرام تحت حمایت این نهاد هستند.

وی اضافه کرد: از این میزان کمک مالی، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک نقدی و یک‌میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال غیرنقدی بوده است.

وی بیان کرد: بیش از ۱۰۰ خیّر برای کمک در قالب طرح های اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نقده همکاری دارند.

مجدی در خصوص نوع کمک های غیر نقدی اظهار کرد: این اقلام شامل سبد کالا، لوازم خانگی، پوشک و مواد خوراکی مثل آجیل و گوشت بوده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نقده در خصوص نحوه پرداخت کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای ایتام گفت: مردم برای کمک به فرزندان ایتام و محسنین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب «۴۵۰۱۲۸۶۷۹۰» نزد بانک ملت به نام کمیته امداد امام خمینی (ره) نقده واریز و در این کار خیر سهیم باشند.

طرح "اکرام ایـتام" از نیمه دوم سال ۷۸ با هدف حمایت از کودکان یتیم و تامین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی، درمان آغاز شد، در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص، کمک به دانشجوی خاص اقدام می‌کنند.

هشت هزار و ۳۳۰ نفر مددجو تحت پوشش کمیته امداد نقده است که در این میان ۷۵ درصد از مددجویان در سطح شهر نقده و محمدیار و ۲۵ درصد در روستاهای همجوار ساکن هستند.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی