کامیون‌های دارای اضافه‌بار موجب تخریب آسفالت جاده‌ها می‌شوند


کامیون‌های دارای اضافه‌بار موجب تخریب آسفالت جاده‌ها می‌شوند

مراغه - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هشترود گفت: کامیون‌های دارای اضافه‌بار موجب تخریب آسفالت جاده‌ها و آسیب‌دیدگی ابنیه‌ها و پل‌ها می‌شوند.

به گزارش ایرنا، علی ابوالحسنی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این راستا و با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی، میزان بار کامیون‌های حامل بار در حوزه استحفاظی هشترود کنترل و با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود.

وی گفت: شبکه راه‌های کشور با صرف هزینه‌های زیادی ساخته می‌شود که متاسفانه با حمل اضافه‌بار توسط کامیون‌ها، آسفالت جاده‌ها تخریب شده و به پل‌ها و ابنیه‌ها خسارت وارد می‌شود.

ابوالحسنی با بیان اینکه حفظ و صیانت از زیرساخت‌های حمل و نقل از وظایف اصلی این اداره است، اظهار داشت: نظارت و کنترل اوزان کامیون‌های حامل بار و جلوگیری از ضررهای ناشی از ان و همچنین کاهش تصادفات جاده‌ای با همکاری پلیس راه هشترود - مراغه به طور جدی دنبال خواهد شد.

وی گفت: شهروندان و رانندگان با داشتن اطلاعات ترافیکی و با رعایت قوانین حمل و نقل و با فرهنگسازی می‌توانند در کاهش سوانح جاده ای سهیم باشند.

شهرستان هشترود با ۵۷هزار جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری جنوب‌شرق تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی واقع شده و به دلیل قرارگرفتن در جنوب استان و مسیر تردد مرکز به غرب و شمال‌غرب کشور، بسیاری از رانندگان کامیون‌های باری، جاده‌های این شهرستان را برای انتقال کالا و مواد انتخاب می‌کنند و همین امر در کنار آب و هوای کوهستانی و سرد، موجب تخریب سریع آسفالت جاده‌های شهرستان شده است.

۳۰۷۷/۷۴۸۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق