امسال از برنامه های نمادین فاصله گرفتیم / ایجاد کمپین مشاوره رایگان ازدواج در کشور


امسال از برنامه های نمادین فاصله گرفتیم / ایجاد کمپین مشاوره رایگان ازدواج در کشور

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اعلام برنامه های هفته ازدواج گفت: همه برنامه های هفته ازدواج توسط سمن های جوانان برگزار می شود و سعی کرده ایم از برگزاری برنامه های نمادین به سمت برنامه های عملیاتی و اجرایی حرکت کنیم. به گزارش سایک نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، اعظم کریمی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه...

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اعلام برنامه های هفته ازدواج گفت: همه برنامه های هفته ازدواج توسط سمن های جوانان برگزار می شود و سعی کرده ایم از برگزاری برنامه های نمادین به سمت برنامه های عملیاتی و اجرایی حرکت کنیم.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، اعظم کریمی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در نشست خبری هفته ازدواج که ظهر امروز با حضور محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان و رئیس ستاد ملی هفته ازدواج برگزار شد، گفت: خوشبختانه بعد از چندین سال ستاد ملی هفته ازدواج با نگاه ویژه وزیر ورزش وجوانان تشکیل و اتاق‌های فکری با حضور کارشناسان، روانشناسان و متخصصان این حوزه بر پاشد و به تحلیل و محتوای موضوع ازدواج پرداخته شد و بر این اساس تصمیمات و شیوه نامه ها و برنامه هایی تدوین و به استان ها ابلاغ شد که در هفته ازدواج به اجرا درآید.
وی ادامه داد: امسال از برگزاری برنامه های نمادین به سمت برنامه های عملیاتی و اجرایی رفتیم و سعی کردیم از برنامه هایی که خروجی عملیاتی نداشته باشند جلوگیری کنیم.
کریمی تصریح کرد: نکته بارزی که در اجرای برنامه های هفته ازدواج وجود دارد این است که همه برنامه ها توسط سمن های فعال جوانان برگزار می شود، به این صورت که سمنها طرح خود را ارائه می‌کنند و پس از تصویب در کارگروه استان، خود جوانان سمن ها آن برنامه ها را برگزار می کنند و در حقیقت شعار جوانان برای جوانان امسال عملیاتی شده است.
وی همچنین در خصوص ارائه آمارهای مختلف از جمله آمار ازدواج و طلاق گفت: در این خصوص منبع آمار ها وزارت ورزش و جوانان نیست و ما از ثبت احوال و نهادهای تخصصی این امر مانند مرکز ملی آمار و … به صورت دوره ای آمارها را اخذ می کنیم و به رسانه ها اعلام می کنیم.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان همچنین درخصوص فعالیت مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده گفت: این دفاتر برای اولین بار توسط سازمان ملی جوانان سابق شکل گرفت و بعد از آن با ایجاد سازمان نظام تخصصی مشاوره به رونق رسید. خوشبختانه سال گذشته با همکاری نزدیکی که با سازمان نظام مشاوره داشتیم موضوع مجوز مراکز مشاوره به طور کلی حل شد. از سال گذشته روند رو به رشد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده را شاهد هستیم و هر دو روز مصاحبه های علمی، تخصصی با حضور اعضای سازمان نظام مشاوره برای متقاضیان تاسیس این مراکز انجام می شود، همچنین روز به روز به تعداد مراکز در کشور افزوده می‌شود.
کریمی افزود: به طور مثال در سیستان و بلوچستان با نگاه ویژه دولت به این استان از یک مرکز به ۴ مرکز رسیدیم و همچنین استان چهارمحال و بختیاری برای اولین بار دارای مرکز مشاوره ازدواج و خانواده شد.
وی ایجاد کمپین مشاوره رایگان ازدواج در هفته ازدواج را یکی دیگر از برنامه‌های این دفتر در این هفته و در کل کشور دانست و گفت: همه افراد متقاضی می توانند از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان خود ثبت نام کنند و خدمات رایگان مشاوره ازدواج دریافت کنند.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان همچنین به برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج به صورت رایگان در این هفته خبر داد و گفت: با تولید محتوای مناسب و تدوین شیوه نامه ‌ها از استان ها خواسته‌ایم تا از برنامه‌های نمادین پرهیز کنند و به تولید محتوای مناسب در جهت شکل گیری ازدواج بهنگام و مناسب گام بردارند.
کریمی به برگزاری اولین جشنواره آیین های ازدواج اقوام اشاره کرد و گفت: این برنامه برای اولین بار و در سطح ملی از 13 تا 15 مرداد ماه به میزبانی استان گلستان برگزار خواهد شد و سعی کرده ایم در این برنامه آیین هایی سنتی اقوام که کمکی به ازدواج و مشارکت افراد برای ازدواج آسان می کند را از اقوام مختلف احصا کنیم و به معرفی و ترویج آنها در این جشنواره بپردازیم.
وی افزود: در حاشیه این جشنواره نیز برنامه های مختلفی مثل کارگاه های آموزشی پیش از ازدواج، مشاوره های روانشناسی برای زوجین جوان و همچنین برنامه های فرهنگی دیگری خواهیم داشت. همچنین در این جشنواره به ازدواج و تهیه جهیزیه برای زوج‌های سیل زده کمک خواهد شد.
کریمی به برگزاری هفته فیلم ازدواج برای اولین بار در کشور اشاره کرد و گفت: در این برنامه که با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و باغ کتاب برگزار می شود، به اکران ۵ فیلم اثرگذار در حوزه ازدواج توسط کارگردانان بزرگ خواهیم پرداخت و ضمن اکران رایگان این فیلم ها برای عموم، نشست هایی با منتقدان و همچنین روانشناسان و صاحب نظران حوزه ازدواج برگزار خواهد شد و به نقد و بررسی تغییرات ازدواج جوانان از گذشته تا حال خواهیم پرداخت.
وی با بیان این که در هفته ازدواج به انتشار ویژه نامه مونس با نگاه اجتماعی به مقوله ازدواج خواهیم پرداخت، افزود: این ویژه نامه با بهره‌گیری از قلم صاحبنظران حوزه ازدواج تدوین شده است.
کریمی از برگزاری نمایشگاه هفته ازدواج با رویکرد عرضه محصولات ایرانی با کیفیت برای تهیه جهیزیه زوج های جوان در استان های کشور خبر داد و افزود: همکاری مشاوران و صاحب نظران حوزه ازدواج با شبکه های رادیویی و تلویزیونی و حضور در مباحث تخصصی ازدواج از دیگر برنامه‌های ما در هفته ازدواج است.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در پایان صحبت های خود از برگزاری مراسم روز ملی ازدواج با حضور دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و تنی چند از اعضای هیئت دولت، مهمانان ویژه از دستگاه ها و نهادهای مختلف، متخصصان، روانشناسان، جوانان و سمن‌های فعال جوانان کشور در روز 12 مرداد ماه خبر داد و گفت: در مراسم از تمبر روز ملی ازدواج نیز رونمایی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند