به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، در فصل تابستان زمانی که افراد وقت بیشتری را در بیرون از خانه صرف می‌کنند با بیماری‌هایی از جمله سکته، نیش حشرات، کم‌آبی و مشکلات پوست مواجه می‌شوند.

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، از همین رو کارشناسان بهداشت هشدار دادند که قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب می‌تواند منجر به بیماری‌های مرتبط با گرما شود.

البته راه‌های بسیاری برای خنک شدن در امواجی از گرما وجود دارد که پوشیدن لباس مناسب پیش از بیرون آمدن یکی از این راه‌ها است.

طبق این گزارش، هنگامی که کودکان می‌خواهند زمان زیادی را در بیرون از خانه بازی کنند، والدین آنها برای کاهش اثر گرما، لباس‌هایی با رنگ روشن به آنها می‌پوشانند، در صورتی که لباس‌هایی با رنگ‌های تیره‌تر ممکن است برای حفظ سرمای بدن بهتر باشند زیرا رنگ لباس بر چگونگی انعکاس و انتشار نور تاثیر می‌گذارد.

جالب است بدانید که لباس‌های تیره‌تر می‌توانند علاوه بر جذب بیشتر نور و گرمای خورشید، گرمای بدن را نیز جذب کند. باد نیز می‌تواند بدن افرادی را که لباس‌های تیره پوشیدند خنک‌تر کند.

لباس‌های روشن نور خورشید را به محیط منعکس می‌کند از همین رو ممکن است شما را خنک نکند زیرا حرارت بدن را به پوست منتقل می‌کنند.

گفتنی است؛ پیراهن مشکی می‌تواند بهترین انتخاب برای تابستان باشد زیرا از بدن در برابر اشعه ماوراءبنفش حفاظت می‌کند.(فارس)