رونق بازار تولیدات مهارت‌آموختگان چشم به راه حمایت خیّران


رونق بازار تولیدات مهارت‌آموختگان چشم به راه حمایت خیّران

سمنان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ ای استان سمنان گفت: رونق بازار و تثبیت اشتغال مهارت‌آموختگان و کارآفرینان استان به حمایت و مشارکت خیّران نیاز دارد.

فاطمه منصوری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای طرح‌های خیرخواهانه نباید تنها به ساخت واحدهای آموزشی و خرید تجهیزات منجر شود و خیران می توانند با معرفی کارآفرینان به بازار فروش و حمایت از مهارت‌آموختگان برای توسعه و اشتغال استان اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: در روزهای آینده تفاهم‌نامه ای به منظور حمایت از کارآفرینان بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با مجمع خیران استان سمنان به امضا می رسد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان ادامه داد: در سال‌های گذشته ساز و کاری برای حمایت از اشتغال مهارت‌آموختگان وجود نداشت، اما با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله معرفی توانمندی این کارآفرینان ،بازار کسب و کار در این بخش تاحدودی رونق گرفت.

منصوری اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه معرفی دستاوردهای مهارت‌آموختگان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی از جمله اقدام‌های آموزش فنی و حرفه ای در راستای حمایت از کارآفرینان است.

وی تصریح کرد: همچنین برگزاری دوره آموزشی کارآفرینی و کسب و کار برای مهارت‌آموختگان با هدف رونق کسب و کار از برنامه‌های مهم برای ثبات شغلی مهارت‌آموختگان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: با رایزنی با اتاق بازرگانی استان اجرای طرح‌های مهارت‌بنیان و حمایت از کارآفرینان در بخش‌های مختلف اقتصادی در دست اجرا است.

در سال ۹۷ بیش از ۳۳ هزار نفر در مراکز آموزش فنی و حرفه ای آزاد و دولتی استان سمنان آموزش‌های مهارتی فراگرفتند.

۱۱۵ مرکز آموزش فنی و حرفه ای آزاد و ۱۸ مرکز دولتی در استان سمنان فعال است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی