هشت نفر از اعضای شرکت هرمی یونیک فاینانس در کرمان دستگیر شدند


هشت نفر از اعضای شرکت هرمی یونیک فاینانس در کرمان دستگیر شدند

کرمان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند از شناسایی و دستگیری هشت نفر از سرشاخه های اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان کرمان خبر داد و گفت: با بررسی های فنی به عمل آمده از حامل های الکترونیکی متهمان مشخص شد میزان تراکنش مالی حساب های متهمان در این شرکت هرمی بالغ بر 774 هزار و 888 دلار بوده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سید مهدی قویدل افزود: متهمان علاوه بر عضویت در شرکت هرمی مذکور اقدام به عضوگیری و تشکیل زنجیره انسانی به تعداد ۴۱۲ نفر در شهرهای مختلفی از جمله اهواز، کرمان، تهران،زرند و رفسنجان کرده بودند.
دادستان زرند اعلام کرد: این افراد طی مدت کوتاهی بالغ بر ۲۴ هزار و ۳۳۹ دلار کسب درآمد نامشروع داشته اند.
وی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی منسجم و پایش های مستمر صورت گرفته در فضای مجازی و انجام تحقیقات اولیه در خصوص لیدرها و فعالان شرکت هرمی یونیک فاینانس در استان کرمان و شهرستان زرند از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمان، رسیدگی به موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت.
این مقام قضایی عنوان کرد:در این رابطه هشت نفر به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق عضویت در شرکت های هرمی تحت پیگرد قضایی قرار گرفته اند.
وی اعلام کرد: مطابق بررسی‌های انجام شده و تحقیقات صورت گرفته و اقاریر انجام شده توسط مدیران اصلی این شرکت جعلی، هیچکدام از ادعاهای این افراد در خصوص فعالیت در بورس های بین المللی و خرید و فروش سهام شرکت های معتبر واقعیت نداشته و این شرکت صرفاً یک شرکت هرمی است.
وی گفت: فعالیت شرکت مذکور بدین صورت بوده که هر عضو برای ورود اولیه ملزم به سرمایه گذاری به مبلغ حداقل هزار دلار و ایجاد یک حساب کاربری (اکانت) می‌ شده و بر اساس مقدار سرمایه گذاری و جذب زیر مجموعه سود دریافت می‌کرده است.
دادستان زرند در خصوص هرمی بودن فعالیت شرکت یونیک فاینانس گفت: فعالیت این شکرت بدین صورت است که صرفاً بر پایه سرمایه گذاری و جذب زیرشاخه ها میزان سود و پورسانت دریافتی سرشاخه‌ها افزایش می‌یابد و در عمل هیچگونه کالا یا خدماتی ارائه نمی شود و با افزایش زنجیره انسانی به صورت تصاعدی سود دریافتی شخص افزایش می یابد.
این مقام قضایی در خصوص نحوه تبدیل پورسانت ها نیز گفت: متهمان از طریق انتقال پول به حساب بانکی از طریق صرافی، تبدیل به پول الکترونیکی شرکت (بیت کوین- BTC) و انتقال به کیف پول اکانت، انتقال به مستر کارت و ویزا کارت، انتقال به حساب بین المللی و انتقال به اشخاصی که حساب کاربری دارند و دریافت معادل ریال آن اقدام می کرده اند.
وی با بیان اینکه یکی از جنبه های مجرمانه بودن فعالیت‌های شرکت مذکور خروج ارز از کشور است، گفت: مدیران این شرکت در خارج از کشور با اغواگری اقدام به تهیج اشخاص به سرمایه گذاری در این شرکت با وسوسه کسب سودهای کلان می کردند که در اغلب موارد تنها چند سرشاخه اولیه به سودهای هنگفت رسیده و سایر اعضا متضرر می‌شود از این رو جنبه کلاهبرداری این شرکت نیز می تواند به عنوان یکی از رفتارهای مجرمانه آن مد نظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اعضای اصلی این شرکت در کشور و خارج از کشور مورد شناسایی قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: همواره دستگاه قضایی و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی حامی انجام فعالیت های اقتصادی مشروع و درچارچوب قانون هستند لذا می طلبد افراد بویژه جوانان قبل از آغاز هرگونه فعالیت اقتصادی از قانونی بود آن اطلاع حاصل کنند.

۳۰۲۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار